Nails | Mijn eerste Essie Lakjes

Vandaag weer eens een artikeltje gericht op nagels.
Zoals jullie mischien wel via twitter (@labellafleur) of instagram (yeahfleur) hebben meegekregen ben ik sinds zaterdag 1 September om precies te zijn in het bezit van mijn eerste 2 Essie lakjes.
Dit is iets wat ik al heel lang wilde en toen ik de kans er voor zag die ook zeker aannam.
Hoe dit precies zit, welke lakjes ik heb besteld en wat ik er van vind dat vertel ik je in de artikeltje.
Lezen jullie mee?
In de week van 1 september las ik de de site van Kelly ( Belessa.nl ) en ook op twitter over een actie op bol.com.
Er liep namelijk een actie omdat ze net een beauty 'afdeling' hadden geopend op de bol.com site. Dit was een actie waar je onder andere 3 Essie lakjes voor maar 20 euro kon bestellen zónder verzend kosten.
Aangezien ik de Essie lakjes een beetje duur vind en ik er normaal gesproken met een grote boog omheen loop omdat ik anders toch te veel geld ga uit geven, kon ik dit niet zo maar voorbij laten gaan.
Dus ik heb de hele collectie afgezocht naar de juiste kleurtjes, uiteindelijk na heel wat bloed zweet en tranen heb ik een keuze kunnen maken en op het knopje bestellen gedrukt.
En hellyeaaah, zaterdag 1 september de dag dat ik half 7 moest beginnen en savonds mijn verjaardag vierde stond er een pakketje op mij te wachten..

Met maar twee lakjes!
Dat vond ik niet zo leuk. Want ik had hier nog een mint kleur bij besteld en die had ik juist in gedachten om die dag te gaan dragen..
Later bedacht ik mij dat ik een mail had ontvangen met daar de mededeling dat juist dat lakje niet die dag geleverd zou worden maar later alsnog zou worden opgestuurd.
Dit is nu nog steeds niet gebeurt, dus heb er ondertussen maar even een mail uitgegooid.

Maargoed, ik ga jullie vandaag de lakjes die ik wel heb binnen gekregen laten zien.
Ik begin met het lakje wat ik als eerste heb gedragen.
Dat was het lakje 20, Lovie Dovie.
Zoals je hier boven kunt zien is dit een heel licht roze kleur.
Een lief baby kleurtje eigenlijk.
Hij dekte goed na 1 keer en had dus ook (bij mijn nagels) maar 1 laag nodig.
Omdat de kwarstjes van Essie redelijk breed zijn lakt dit ook makkelijk de zijkanten mee.
Ik heb dit lakje 4 dagen zonder top coat in het volledig gebruik van mijn handen gedragen.
Na 4 dagen haalde ik dit lakje er weer af, niet omdat het niet mooi meer was maar meer omdat ik het andere Essie lakje wilde uitproberen.
Ik ben meer dan tevreden over de kwalititeit en de kleur van dit lakje, daarom is dit ook zeker een aanrader!

Het volgende lakje is nummer 72, Peach Daiquiri.
Dit lakje ziet er op de foto heel anders uit dan in het real life.
In het real life is ht een beetje een roze/rood kleurtje, zoals hier boven kunt zien lijkt hij op de foto meer rood.
Dit is hij dus niet in het echt.
Ik heb dit lakje wel 2 keer moeten lakken omdat hij minder goed dekt na de eerste laag als het lakje Lovie Dovie. 
Overigens is het weer net zo fijn als bij Lovie Dovie dat Essie beschikt over een lekker breed kwarstje waardoor je dus makkelijk de zijkantjes van je nagel kunt meenemen.
De kleur op zich zelf is wel lekker vel trouwens, je ziet de kleur echt nog van een afstand. 
Zelf ben ik daar wel fan van, lekker vel want het is weer een keer wat anders.
Net zoals bij het andere lakje draag ik ook dit lakje zonder een top coat.
En ondanks dat dit lakje wel 2 laagjes nodig had ben ik ook weer tevreden.

Ik ben trots op het feit dat ik nu ook over 2 Essie lakjes beschik.
Het is jammer dat ik een paar dagen later nadat ik dit artikel had geschreven een mailtje kreeg met de medeling dat ik mijn geld terug kreeg omdat het derde lakje niet meer verkrijgbaar was..

Wat vinden jullie van deze 2 lakjes?
Heb jij al Essie lakjes aan je stash mogen toevoegen, zo ja welke?
----------------
Doe mee met de winactie en win!


Love && Enjoy 









5 opmerkingen

  1. superleuk dat merk :) leuk geschreven,
    FOLLOWBACK :$ ?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind vooral het tweede lakje erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jaloersss, het zijn erg mooie lakjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wow ik vind die Essie lakjes steeds leuker worden,
    ik zie er steeds meer van!
    Vooral die eerste vind ik erg mooi,
    mijn knalroze lakjes beginnen ook een beetje op te raken, dus ik weet al welke mijn vervanging wordt haha!

    BeantwoordenVerwijderen