Column | Marokkaanse cosmetica

 In de vakantie ben ik naar marokko geweest waar ze veel leuke beauty dingetjes hebben die wij niet kennen in Nederland! Ik heb twee dingetjes meegenomen. Benieuwd?



In Marokko is het verschil tussen arm en rijk heel erg groot! Daarom is de cosmetica daar ook heel anders. Crémes en olies die in Nederland volgestopt worden met allerlei rotzooi zijn daar puur natuur en ook nog eens een stuk goedkoper! Ik heb twee dingetjes meegenomen die me het meest aanspraken in de "apotheker"!
Als eerst heb ik een lipsteen megenomen, waarschijnlijk denken jullie nu 'bedoeld ze niet lip-stain' maar nee! Het is een echte lip-STEEN! Het is gewoon een stukje steen die rood afgeeft als hij in aanraking komt met water! Tadaaa:Lippenstift. De Berber-vrouwen (de wat armere vrouwen in Marokko) gebruiken deze steen jaren lang en gebruiken geen lipstick zoals wij die in Nederland kennen. Deze lipsteen hebben ze gemaakt in de vorm van een Tahin voor de toeristen, dat maakt niets uit voor het product. De steen kostte 500 Dirham (ongeveer 5 euro). Het is eigenlijk gewoon rood water wat je dan krijgt en als je dat op je lippen doet, even laat intrekken en dan nog een laagje eroverheen, heb je een prachtige rode lipstain die een behoorlijk tijdje blijft zitten! Ik raad aan dit wel met een kwastje te doen anders zijn je vingers rood en dat ziet er een beetje verkeerd uit...
Dan heb ik ook nog saffraan-creme gekocht. Ik weet niet precies wat hier allemaal in zit maar het werkt heel erg goed tegen acné, koortslip en andere wondjes in het gezicht. Het is een rode crème die doorzichtig uitsmeert een een beetje gelly aanvoeld. Het is geen laag vaseline die je op je gezicht smeert ook al ziet het er wel een beetje zo uit. Saffraan is een kruid wat in nederland echt heel duur is! In Nederland betaal je voor een handje saffraan al gauw 90 euro en in Marokko is dat ongeveer 12 euro, dat scheelt nogal. De saffraancreme kostte 300 Dirham (ongeveer 3 euro) per potje. Het was een 3 halen = 2 betalen actie dus heb ik er maar gelijk 3 meegenomen.

Waarom zou ik dit schrijven? Want deze dingen komen allemaal uit Marokko... die hebben we hier niet en kan je hier ook niet krijgen. FOUT! Deze hippe apotheker heeft een online shop die levert over de hele wereld! Dat zal waarschijnlijk wel te zien zijn aan de verzendkosten maar dan heb je ook wat! Iets puur natuur en niet een creme die voor 70% uit siliconen bestaat. Op de site hebben ze nog veel meer leuke dingetjes! Veel lekkere kruiden en olies maar ook theeën en crèmes die ze allemaal zelf maken. Omdat de site een beetje raar is en in het Frans snap ik er zelf geen hol van (woops).
Ik kreeg wel een blaadje mee met verschillende producten, misschien hebben jullie daar wat aan! =)
Klik op de picture om hem groter te krijgen. 




Hebben jullie ooit wel eens een marokkaans cosmetica product gebruikt/gekocht?
Wat vond je er van?
En wat vind je van deze column?

Love && Enjoy 

6 opmerkingen

  1. Wat een leuk artikel! Ik vind die lipsteen echt geweldig haha! Ik heb er echt nog nooit van gehoord, zo leuk dat je dit schrijft! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk! Echt originele producten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw! Leuk om een keertje wat anders te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 500 dirham is €50 en niet €5

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sorry niet verkeerd bedoeld,maar je artikel staat vol fouten. Ten eerste de valuta is verkeerd berekend en daarnaast een handje safraan is echt geen 12€ hooguit 1 gram. Daarnaast is safraan wereldwijd een duur product en dit niet alleen een Nederland. Het wordt ook wel het goud onder de kruiden genoemd.

    Tip: check je feiten voordat je deze publiceert. Verder een leuk geschreven artikel!

    BeantwoordenVerwijderen