Interview | Meet Tessa

Vandaag is het de beurt aan Tessa, dit is het meisje dat achter Juicey.tk zit.
Benieuwd waar zij het liefst over blogt?
Lees dan snel verder!

Voor dat Tessa zich opgaf voor een interview had ik wel al eens haar blog voorbij zien komen. 
Het leuke is dat toen zij mij een mailtje stuurde ik heel nieuwsgierig was, juist omdat ik deze naam al vaker voorbij had zien komen.
Helemaal leuk dus dat ik nu een interview van haar online mag zetten:)!
Enjoy!


About Tessa:
Hoe heet je , en hoe oud ben je?
Ik ben Tessa, een 19-jarige blogger uit een kleine stad in het midden van Nederland.

Wat voor school/opleiding/werk doe je?
Op dit moment zit ik in het derde jaar van de opleiding International Tourism Management and Consultancy. Dit is een internationale opleiding voor een baan in het toerisme. Dat betekent dat ik veel in het buitenland ben. Zo ook vanaf januari, want dan begint mijn stage in Londen. Daarnaast werk ik in een eetcafé om mijn studiekosten en vele reisjes te dekken.

Wie is jou voorbeeld?
Mijn grote voorbeeld is altijd al Mademoiselle Chanel geweest. Een prachtige vrouw met een fantastische attitude. Ze kwam uit een arm gezin, verloor haar vader, moeder en zusje en zette alles op alles om haar droom waar te maken. Een ander voorbeeld voor mij is Olcay Gulsen. Ook een vrouw die op eigen benen naar de top is geklommen.

Naar wie en wat voor muziek luister je graag?
Ik luister graag naar de top 40 terwijl ik aan mijn opdrachten voor school werk, maar als ik sport dan draai ik liever house. Daar word ik vrolijk van, krijg ik energie van en dan kan ik even helemaal los gaan.

Wat doe je graag in je vrije tijd?
Naast sporten, spendeer ik graag mijn vrije tijd met vriendinnen en met mijn vriendje. Ik heb jaren lang paardgereden, maar helaas is die tijd een beetje voorbij door te weinig tijd. Zwemmen heeft die plaats ingenomen en ook doe ik af en toe mee met de groepslessen in de sportschool. Natuurlijk heb ik ook de leeftijd om van het uitgaansleven te genieten en dat gaat ook zeker niet aan mijn neus voorbij. Op zaterdagavond duik ik mijn favoriete club in en geniet ik van een wijntje met vrienden.

Wat waar met wie en wat zie jij jezelf over 10 jaar doen?
Over 10 jaar hoop ik nog steeds gelukkig te zijn met mijn vriend.  Natuurlijk ben ik over 10 jaar afgestudeerd en ik hoop dan mijn droombaan te hebben gevonden. Hoewel ik een internationale opleiding doe, weet ik nog niet of ik wel in het buitenland wil werken. Maar zeg nooit nooit, wie weet woon ik over 10 jaar wel in een ander land. Als mijn love of my life een beetje meewerkt, ben ik over 10 jaar ook al wel getrouwd en misschien zijn er dan al wel kinderen. Dat zou een heel mooi vooruitzicht zijn. Ik hoop over 10 jaar ook mijn blog nog te hebben. En als laatste hoop ik dat jullie die dan allemaal nog lezen.

Wat is jou levensmotto?
Mijn levensmotto is ‘Believe you can, and you’re halfway there.’

About Juicey.tk
Waarom ben jij een blog gestart?
Ik begon mijn carriere op het world wide web toen ik nog maar 10 jaar was. Ik zat in groep 8 van de basisschool toen een vriendinnetje mij vertelde dat je een eigen website kon maken op imonline.nl. Dat deed ik. Mijn eerste website had alleen maar plaatjes van mijn paard, mijn volgende kreeg al een kleine layout en die daarna had ook een leuke naam en inhoud. Ik ging een stapje verder naar freewebs en nu komt mijn geheim. Ik stal codes van grote website en bewerkte alles zodat het helemaal mijn eigen website werd. Zo leerde ik over html en meer. In 2007 begon ik te schrijven over fashion, beauty en lifestyle en kreeg het de naam ‘blog’. Ik vond het leuk om mij in die onderwerpen te verdiepen en volgde altijd de laatste trends.

Hoe ben je op de naam van jou blog gekomen?
Mijn blog heeft nog maar één keer van naam verwisseld. Ik was bekend onder de naam Cherished en later werd dit Juicey. Ik vind Juicey wel fris en nieuw klinken.

Waar gaat jou blog voornamelijk over?
Ik schrijf voornamelijk over fashion, beauty en lifestyle. Ik heb er vorig jaar nog over nagedacht om alleen maar over reizen te gaan schrijven, omdat dit een van mijn grootste passies is, alleen was ik er niet heel zeker over, omdat ik niet wist wie daarover wilt lezen.

Hoelang ben jij al aan het bloggen geslagen?
Ik blog al sinds maart 2007, dus dat is al heel lang, maar het verveelt nooit!

Wat vind jij het leukste aan het bloggen?
De wereld staat nooit stil, dus er is altijd iets om over te schrijven.

Wat voor posten vind jij zelf het leukste om te schrijven en waarom?
Look-alikes. Ik zie vaak een leuke outfit bij een celeb op internet en dan probeer ik die zo goed mogelijk na te maken met low-budget merken.

Hoeveel uurtjes besteed jij wekelijks aan je blog?
Ik werk elke dag wel 2 uur aan mijn blog. Ik lees andere blogs om inspiratie op te doen, dan typ ik een leuke post en dan zijn er nog afbeeldingen nodig voor de finishing touch.

Op welke post je ben je zelf heel trots?
Primark Spring Collection 2012, met meer dan 2.000 lezers is dit een post waar ik trots op ben. En een andere post waar ik heel blij mee ben is Tutorial: Beautiful Curls With A Sock.

Waar haal jij je inspiratie vandaan?
Ik heb meer dan 100 blogs in mij favorieten staan die ik allemaal een keertje lees. En de meeste inspiratie komt ’s nachts. Daarom ligt er ook een boekje op mijn nachtkastje waar ik mijn ideeën kan opschrijven.

Hoevaak keer per week probeer jij een nieuwe post te plaatsen?
Vroeg poste ik elke dag. Nu heb ik iets minder tijd, maar meestal  ik zet ik 2 posts per week online.

Wat is een hoogtepunt in jouw blog carriere en wil je die met ons delen?
Mijn hoogtepunt was toch wel toen ik een jaar bezig was. Toen kreeg ik de eerste mailtjes van kleine bedrijven. Helaas had ik te weinig tijd, dus ik heb even afstand genomen van mijn blog. Nu is Juicey niet meer zo succesvol, maar het was een leuke begintijd.

Wat is een site/blog waar jij erg tegen op kijkt en waar je dus grote fan van bent? En waarom?
Andy van The Style Scrapbook is iemand tegen wie ik wel een beetje op kijk. Zij werd succesvol met haar blog, ze heeft lezers van over de hele wereld en een eigen webshop. Daar ben ik overigens nu ook mee begonnen. Who knows what will happen next?

Wat is de leukste reactie die je ooit van een volger hebt gehad en van wie kreeg je die reactie?
Ik vond dit toch wel een hele leuke reactie: “Dankjewel voor je lieve reactie! die cupcakes waren ook echt zoooo heerlijk! fijne valentijnsdag, en idd de liefde is belangrijker dan cadeautjes! Liefs” van Esmée van justlikealovelyfairytale.blogspot.com

Wat hoop jij over een aantal jaar te hebben bereikt met je blog? Bijv: Wil je mischien ooit nog is die ene acteur interviewen, of een webshop openen en of zo veel volgers te hebben ect.
Ik hoop dat mijn webshop succesvol wordt en ik iedereen kan voorzien van fashionable en low-budget statement sieraden. Verder hoop ik op heel veel lezers op mijn blog en dat ik met kleine interessante bedrijven mag samenwerken, zodat het nog leuker wordt voor jullie om terug te komen.

Ben je te volgen op social media?
Je kunt mij niet alleen vinden op mijn blog Juicey of mijn webshop JuiceyShop, maar ook op Facebook en zelfs op Twitter.

Wat is jou tip aan je volgers?
Jullie zijn uniek, dus als je dicht bij jezelf blijft, dan worden jullie ook succesvol, met of zonder blog.

Wat is de link naar jou blog?

Zijn je verwachtingen aan dit interview uitgekomen? En heb je nog ideen voor het volgende interview of heb je nog tips?
Het was een lang, maar interessant interview. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen en dat ik voor het eerste een stukje over mijzelf heb gedeeld.

Wat vind je van mijn blog? Heb je nog tips/ideen voor artikelen?
Ik lees het met veel plezier. Dit is een van de blogs in mijn lijstje met favorieten.

Ik wil Tessa hartelijk bedanken voor het invullen van dit interview.
Zoals ik al zei in de mail is het leuk dat je het zo lekker uitgebreid hebt ingevuld (wat uiteraard  de bedoeling was), hier door zijn we weer een stuk wijzer geworden.
Ik vind je blog echt heel leuk, je schrijft lekker vlot en je hebt heel veel variatie aan ondewerpen. Dit houd je blog scherp en aantrekkelijk!
En dat je mijn blog aan je lijstje met favoriete hebt toegevoegd klinkt als een compliment in de oren, heel leuk om te horen! Bedankt! 

Wat vinden jullie van dit interview?
Kende je de blog van Tessa al? 

---------------------------------------------------------

Ook opgeven voor een interview? 
Dat kan! Klik hier. 

Love && Enjoy 

2 opmerkingen

  1. leuk en interessant interview

    liefs melanie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om zelf terug te lezen, nu het online staat! Ik vond het leuk om te doen en ik hoop dat jouw volgers het leuk vinden om te lezen. Ik ben benieuwd naar de reacties!

    BeantwoordenVerwijderen