Lifestyle | 2 films om aan te raden!

Vandaag ga ik jullie een kleine review geven over 2 films die ik in de afgelopen tijd heb gezien.
2 films die de laatste paar weken vol zitten in de bioscoop en die ik dus ook heb gezien.
Mijn mening wil ik graag met jullie delen.
Benieuwd over welke films ik het heb?

Ik heb in de afgelopen weken weer 2 films gezien.
2 films die ik jullie maar al te graag wil aanraden.
2 films totaal verschillend van elkaar maar ieder wel op zijn eigen manier helemaal leuk!

Verliefd op Ibiza.
Dit is een film die ik als eerste van de 2 heb gezien.
Een film waar half Nederland niet over uit gepraat raakt.
Een film in Ibiza met allemaal Nederlanders.
Net zoals ik over de film Alles is Familie ook al zei; speelt hier ook heel BNN land in mee.

Het verhaal is niet echt 1 verhaal.
Het zijn meer 3 verschillende verhalen wat uiteindelijk toch op een of andere manier met elkaar verbonden zijn zonder dat het ook echt zo is.
Als je niet van films houd waar meer dan 1 verhaallijn in zit dan zou je kunnen kiezen om niet voor deze film te kiezen. Toch is dit niet verwarrend, want ieder verhaal heeft zijn eigen ding en daar door kun je ze (bij deze film althans) goed onderscheiden en is het ook niet zo super verwarrend.

Zoals ik al zei en zoals de titel al verteld speelt het zich dus af in Ibiza.
De een woont er en de andere gaan op vakantie.
Bij het ene verhaal zitten ze in familie crisis en bij de andere gaan ze los.
Het is een echte Nederlandse film met veel verschillende humor.
Ik heb echt gelachen, gewoon omdat het zo lekker Nederlands was maar toch ook zo zijn tintje's niet Nederlands heeft.
Het is gewoon niet uit te leggen.
Wel kan ik jullie verzekeren dat je spierpijn in je lach spieren zult hebben na het bekijken van deze film.
Zeker een aanrader dus!

The Impossible.
Dit is een totaal andere film dan Verliefd op Ibiza.
1. Omdat het al geen Nederlandse film is 2. Omdat het een film is wat zich echt heeft afgespeeld. 
Weten jullie nog die ramp op 26 December 2004?
De Tsunami. 

Dit is een film over een gezin, een gezin dat een vakantie geboekt heeft naar Indonesie.
Een gezin dat fijn op vakantie denkt te gaan in een prachtig ressort.
Een vakantie die in 1 grote nachtmerrie eindigt. 

Een film waar je blijft zitten in spanning tot het einde.
Een film waar wordt na gemaakt wat jij hoopt en denkt nooit mee te maken.
Een film gebasseerd op een gezin die dit daadwerkelijk in het echt hebben meegemaakt.
Deze film heeft bij mij zeker iets los gemaakt, zeker door de acteurs maar zeker ook door de achterliggende gedachten dat mensen dit hebben moeten mee maken, dat mensen alles wat hun lief was hebben kwijt geraakt.
Het is niet te beschrijven wat er door mij heen ging, de beelden zo ontzettend heftig.
Ook dit is ondanks de drama, de heftige beelden en de sterkte van de acteurs zeker een aanrader.


Dit waren de 2 film tips die ik met jullie wilde delen.
Zoals ik al zei 2 totaal verschillende films.
Maar zeker wel 2 films die ik jullie kan aanraden!
De een om in de feest stemming te komen en de ander om even goed op de feiten gedrukt te worden.

Wat vind jij van deze films?
Heb jij nog aanraders?
Love && Enjoy 






3 opmerkingen

  1. Fijn dat je ze leuk vond, want ik was van plan om nog naar beide te gaan!

    Liefs,

    Susanne
    www.susanneke.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben benieuwd naar Verliefd op Ibiza :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De tweede klinkt heel interessant, ik wil 'm graag zien! Bedankt voor je review. :)

    BeantwoordenVerwijderen