Lifestyle | Hoe een serie je zo in zijn macht kan hebben..

Ken je dat? Dan begin je ergens aan; een boek, luister je een nieuw album of kijk je een serie en dan kun je gewoon ineens niet meer stoppen. Niet meer stoppen omdat je persé wilt weten hoe het afloopt. Die drang, die vele van jullie wel op een of andere manier zouden herkennen, die heb ik voor het eerst écht ervaren. Ik keek en kijk namelijk twee series waar ik jullie graag over wil vertellen.

Helemaal om
Het begon allemaal zo’n vier maanden geleden. Het leek wel of het internet ontplofte want iedereen had het er over; na 6 seizoenen was nu eindelijk bekend wie ‘A’ was in Pretty Little Liars. Ik had er vrij weinig mee en liet deze enthousiaste artikelen dan ook veilig links liggen. Het interesseerde me niet..

Tot dat ik spontaan toch eens zo’n aflevering van Pretty Little Liars begon te kijken, gewoon omdat ik nieuwsgierig was. En dat was nog met de gedachten ‘na één aflevering stop ik toch wel weer'.. Euhm ja, nou niet dus. Op een of andere manier raakte de serie mij en werd ik nieuwsgierig. Want hoe zat het in elkaar? Leefde Alisson nog of? En wat was dat met al die rare figuren? En dan met name van wie ze die bang makende smsjes kregen.. Kortom er gebeurde iets wat voorheen nog niet gebeurt was; ik wilde een serie HELEMAAL af kijken. WOW!

Ik hoor er weer bij
Zo’n drie maanden later wist ik eindelijk ook wie ‘A’ was. Ik had expres alle artikelen met spoilers overgeslagen en vriendinnen, die het wel al wisten, gesmeekt niks te zeggen. En dat was goed gelukt want ik was verbaasd! En eigenlijk ook wel een beetje flabbergasted. Ik moet trouwens wel zeggen dat ik het allemaal zo goed in elkaar vond steken dat ik af en toe écht niet dorst te kijken en het beeld wegdraaide, zo ben ik dan ook wel weer. Maar ja, waar ik voorheen alle afleveringen kon kijken wanneer ik wilde, moet ook ik nu wachten tot seizoen 6B wordt uitgezonden.. Net zoals als de rest van de wereld.
Deze serie maakte wel dat ik meer wilde. Ik wilde meer van dit soort goede uitgekiende series die heerlijk lang door kunnen gaan. Series die niet echt kunnen zijn of niet voor te stellen zijn in het echte leven. Een serie waar ik nooit van had gedacht die te gaan kijken is Vampire Diaries. Ik heb namelijk helemaal niks met fantasie films of series. Dat dacht ik tenminste, want niks is minder waar. Ik ben nu bij eind seizoen drie aangekomen en pak ieder vrij uurtje om een nieuw aflevering te kijken die ik pakken kan. 

Oh wauw, het is echt ongelofelijk hoe zo’n ‘stomme’ serie je bezig kan houden. Waar ik al aardig wat nachten heb lopen draaien om wat er in Pretty Little Liars gebeurde, is het dit keer nog erger. Ik loop bijna iedere keer te janken als er wat met Elena in Vampire Diaries gebeurt en kan niet wachten tot ik weer tijd heb om een volgende aflevering te kijken. Echt, ik verbaas me nog steeds hoe zo’n serie je zo in zijn ‘macht’ kan hebben.. Heel euhm.., Bijzonder laten we maar zeggen.

Van welke serie kon jij écht geen genoeg krijgen?

Geen opmerkingen