Lifestyle | Waarom ik Avicii een held vind

Terwijl ik dit artikel schrijf dreunt door mijn speakers 'Can’t Catch Me' van het nieuwe album Stories van Avicii. Waarom? Omdat ik het een GE-WEL-DIG album vind. Waarom ik dit een GE-WEL-DIG album vind en waarom ik vind dat jullie hem spontaan allemaal moeten gaan luisteren? Dat vertel ik je in dit artikel, want hoewel het niet op de planning of op mijn lijstje stond, schrijf ik er vandaag toch een blogje over. Gewoon omdat het zo lekker is. Muziek én bloggen.


Het nieuwe album van Avicii is alweer een kleine paar weken uit. Zelf ben ik er pas sinds een kleine twee weken grote fan van. Dit komt omdat een vriendinnetje laatst haar favoriete nummers liet horen van dit album en ik er toen pas achter kwam dat Avicii een nieuw album heeft. En tja, wat voor eentje.

Waar je bij de meeste albums een beetje hetzelfde terug hoort in de nummers, is dat bij dit nieuwe album bijna niet te vinden. Ik stond zelfs verbaasd dat dit van Avicii was. Ik had namelijk zelf altijd een ander beeld (geluid) bij zijn nummers.  Maar goed, niks bleek minder waar want dit was gewoon allemaal van Avicii. Ik heb dan ook met open mond geluisterd naar de verschillende soorten muziek genres die er op staan. Het gaat van fijne lounge & dance tracks naar reggae en uptempo nummers met bijzonder mooie teksten.  JA WOW en ik vind het LEUK!

Inmiddels luister ik al anderhalve week niets anders meer dan continue dit album, dit maakt dat ik ook een aantal nummers wel tot een favoriet heb kunnen benoemen. Zo vind ik Can’t Catch Me die heerlijk rustgevend is ontzettend fijn, vind ik Trouble een fijn en heerlijk up tempo nummer (hoewel ik de tekst misschien niet bij de muziek (misschien wel omdat het ergens iets te vrolijk is?)), kan ik me helemaal laten gaan met Ten More Days en vind ik (nu je zeer waarschijnlijk toch wel nieuwsgierig bent geworden naar dit album) dat je dan Broken Arows ook zeker niet mag overslaan. Gewoon omdat hij zo lekker is. Alhoewel ik je ook met heel mijn hart kan aanraden om gewoon het hele album op te zetten, want hoewel ik zeker mijn favoriete heb, zijn de andere nummers ook geweldig leuk.

En weetje? Misschien vind ik de afwisseling qua muziek juist wel leuk. Ik benoem Avicii dan ook tot een held, want juist hij doet wat andere niet doen; verschillende genres op één album laten samen komen. Dat is toch geweldig?! Ik zou zeggen; jij weet wat je te doen staat!

Kun je niet langer wachten? Klik hier om gelijk naar het album in Spotify te gaan!


Heb jij het nieuwe album van Avicii al beluisterd?

Geen opmerkingen