Lifestyle | Vrij Spel - Linda Jansma

Een kleine twee weken geleden las ik een écht boek uit. Een écht boek van papier die ik voor €6,95 kocht bij de Ako. Vrij Spel van Linda Jansma. Toevallig wéér een bestseller die ik tegen het lijf liep tijdens het wachten op het station bij de Ako. En nu heb ik hem uit, benieuwd wat ik ervan vond? 



Inmiddels groeit de stapel met de boeken van Linda Jansma. Een paar weken geleden las ik Houvast al uit en nu heb ik Vrij Spel uit. En weetje? Ik hou er van. Inmiddels telt de stapel nu 4 boeken van Linda Jansma, een record aan boeken van 1 auteur. Ik hou er van dat het een écht boek is van écht papier en ik hou van de verhalen van Linda Jansma. Het zijn ontzettend sterke en realistische verhalen. Linda beschrijft alles zo alsof het op dat moment voor je neus gebeurt. En daarnaast zijn dit ook onderwerpen die zich in het real life afspelen en dat maakt het denk ik zo bijzonder.

Vrij spel
Van de achterflap: “Op een mistige ochtend in oktober schiet de vader van Emma, politieagent Nick Overmars, een zeventienjarige jongen dood. Volgens Nick was het noodweer, maar dan blijkt dat hij ook een andere, heel persoonlijke reden had om de jongen iets aan te doen. Al snel merkt Emma de impact van de schietpartij op haar leven. De vrienden van de jongen willen wraak en Emma is hun doelwit...”

Ik vind Vrij Spel een ontzettend goed en fijn boek. Een boek waar ik voor mijn doen best heel snel door heen ging en wat mij echt aan het denken heeft gezet. Je wordt meegesleurd in de pijn én nachtmerries van Emma maar ook in het verdriet en de machteloosheid van de ouders. Daarnaast wordt ook heel goed in beeld gebracht wat dit doet als de media zich ermee gaat bemoeien en hoe dit er aan toe kan gaan tijdens dit soort zaken. Zaken waar de media zich eigenlijk gewoon niet mee moet bemoeien omdat dit al zo veel stuk maakt. En ik denk dat het daarom ook een eye opener kan zijn. Juist omdat we er niet bij stil staan en omdat we er liever niet over nadenken. Ja, een bijzonder mooi en goed boek!


Ben jij bekend met de boeken van Linda Jansma?

Geen opmerkingen