Food | Homemade sushi for the first time

Sinds ik een paar maanden geleden voor de eerste keer sushi at ben ik om. Waar ik eerst dacht dat ik het totaal niet lekker zou vinden, dook ik samen met mijn moeder niet afgelopen zondag maar die zondag ervoor de keuken in om zelf sushi te gaan maken. For the first time! Benieuwd naar het resultaat en uiteraard of het voor herhaling vatbaar is?


Nadat ik voor de eerste keer sushi had gegeten ben ik filmpjes gaan kijken om te zien hoe je dit zelf zou kunnen maken. Want ondanks mijn twee linker handen in de keuken zou ik en moest ik dit een keer maken. Omdat het misschien wel een beetje ‘in’ is maar ook omdat ik het gewoon eens wilde proberen. Zo gezegd, zo gedaan. Aangezien wij voor sushi tijdens een BBQ zouden zorgen dook ik dus met mijn moeder de keuken in. Want alleen zou het compleet mislukken.

Sushi met... 

Met een vriendinnetje kocht ik de ingredienten: 
- 1 pak Sushi Rice
- Sushi Nori 
- Een scheutje riceazijn
- Sandwich zal, krab, komkommer, avocado & pesto, knoflook en knoflook garnalen. 

Let's do this
Als eerst heb ik de achterkant van de rijst verpakking gevolgd. Je hebt namelijk speciale rijst nodig en die hebben ook een iets andere bereidingswijze. Nadat ik dat gedaan had en had af laten koelen heb ik samen met mijn moeder de bladen gevuld met rijst en inhoud. Bij de avocado hebben we eerst wat pesto er onder gedaan om het iets meer smaak te geven. Ik heb ze trouwens wel door mijn moeder laten rollen want als ik het zelf zou doen zou de hele keuken onder liggen en niks meer op de bladen zelf zitten.. En tja dat zou een beetje jammer zijn. 


Het resultaat kun je hier boven zien. Uiteraard wel met een beetje sojasaus want anders zou het natuurlijk geen échte sushi zijn! En weetje? Het smaakte écht naar sushi en het was écht lekker! Waar ik eerst dacht dat het heel veel werk zou zijn viel dat dus eigenlijk heel erg mee. En daarnaast staat sushi ook nog gewoon eens ontzettend leuk. Ja dat is zeker voor herhaling vatbaar! 

Heb jij al eens zelf sushi gemaakt? 


1 opmerking