Lifestyle | Favoriete app: PhotoDirector + mijn favoriete tools!

Foto’s bewerken doe ik graag. Dat kleine beetje extra dat je kan geven met een paar simpele bewerkingen kan zo veel doen. Tijdens de treinreizen door Italië heb ik dan ook gespeeld met een nieuwe app; Photodirector. Ik denk dater  al gauw een nieuwe verslaving was geboren. Benieuwd waarom ik deze app zo fijn en wat mijn favoriete tools zijn (en hoe ik deze gebruik)?


Als Adobe gebruiker zou je denken dat ik de photoshop app wel zou downloaden voor op mijn telefoon. Want dat zou logisch zijn. Toch deed ik dit niet. Niet vanwege een specifieke reden maar gewoon omdat ik even wat anders besloot te proberen, en wel; Photodirector. Inmiddels zijn we 51 bewerkte vakantie foto’s verder en kan ik je vertellen dat ik niet meer zonder kan. De app biedt je ontzettend veel mooie en leuke bewerkingstools om mee te spelen en je foto nog mooier te maken.

De app
Het is net zoals bij bijna alle apps, die niet bestaan uit alleen filters, dat je even moet zoeken waar alles zit en hoe het werkt. Maar als je eenmaal een beetje je weg in app hebt gevonden ga je je bijna afvragen waarom deze app nog gratis is, je kan er zo ontzettend veel mee!

Hij is onwijs uitgebreid; van gewoon de simpele basic tools (crop, rotate en flip) naar wat specifiekere tools (witbalance, curve en de saturation ect) en heb je ook nog de nodige tools om van je foto’s helemaal een kunstwerk te maken.


Mijn favoriete tools
Nu ik de nodige foto’s er mee bewerkt heb, heb ik zo ook mijn favoriete tools ontdekt. Of eigenlijk; de tools die ik standaard gebruik om een foto een extraatje te geven. En eerlijk is eerlijk; ik doe geen kunstige dingen met de foto’s die ik bewerk; ik houd het namelijk simpel. Maar dan wel leuk simpel en dat je ook wel redelijk wat verschil ziet en het de foto écht goed doet. Ik neem jullie gewoon even mee met de bewerking van een random Italië foto. De tools die ik gebruik zitten in het Adjust mapje.

1. De Tone

Ik begin met de 'tone' van de foto een beetje aan te passen, lichter maken kun je het ook wel noemen. Niet omdat ik de foto nou perse zo donker vind, maar gewoon om hem net even iets helderder te krijgen. Zo zie je namelijk nog meer resultaat bij de volgende stappen.


2. Spelen met de curve

Vervolgens ga ik spelen met de curve. In dit grafiekje kun je in totaal vier stipjes zetten. Als je aan de ‘draad’ zit zie je de kleuren veranderen. Meestal combineer ik hem met twee stipjes, maar zoals je ziet heeft deze foto iets meer nodig. Nu zijn de kleuren iets feller, heeft de foto weer een beetje meer schaduw en geeft het nog net even de stad beter weer.

3. De saturation

Als laatste pas ik meestal nog een beetje de saturation aan. Dit laat de beste kleuren in de foto nog net even iets meer over komen. De ene keer kan de foto de saturation meer hebben dan bijvoorbeeld deze keer. Maar het verschil alleen al met de stap hierboven is aanzienlijk!


Dit zijn de drie tools die ik bijna altijd gebruik. Maar er kan nog zoveel meer met deze app! Zo heb ik op vakantie Merel in een waterval laten staan zonder dat ze nat werd. Magisch! Helemaal als je bedenkt dat het hetzelfde is als de Snelle Selectie tool van Photoshop! Alleen dan in een app! En niet te vergeten; je kan ook collages maken! Dit doe je door een template te downloaden die je in de app aangeboden krijgt en daarmee kun je dan geheel naar wens een collage maken. Kortom; een hele uitgebreide, leuke en simpele app en nog leuker; hij is helemaal gratis! 

Klik HIER voor de Android app en klik HIER voor de Apple app. 

Had jij al eens gehoord van PhotoDirector?

                                                                     

1 opmerking