Love for dancing.

Ik hou van dansen.
Veel mensen houden van dansen.
Heel veel mensen kunnen ook heel goed dansen.
Vandaag een artikeltje over je raad het al; Dansen.

Dansen is iets wat je leuk moet vinden om het te kunnen.
Dansen is er in heel veel verschillende stijlen; Ballet, Modern, Hip hop, Jazz, musical, stijl-dansen, streetdance, hip hop lyrical en ga zo maar door.

Programma's waar ze deze dansen goed combineren zijn So You Think You Can dance en The Ultimate Dance Battle.
Ieder seizoen zit ik weer voor de buis gekluisterd, heerlijk al die choreo's van verschillende dansen, goed gekozen muziek en prachtige dansers; I like it!

Vandaag een aantal filmpjes van choreo's die ik echt heel mooi gedanst vind.
Lorenzo & Natascha - Jazz (2010) 
Nina & Meysam (2011)
Sedrig & Anna-Alicia - Jazz (2011)

Natascha & Stefano - Modern (2010)  
Stefano & Raquel  - Modern 


Ondanks dat ik heel wat mooie choreo's bij het 1ste en het 2de seizoen heb voorbij zien komen van The Ultimate Dance Battle kan ik deze jammer genoeg niet terug vinden op youtube.
Vandaar dat het alleen prachtige choreo's van So You Think You Can Dance zijn.

Zelf dans ik wel al een aantal jaar bij een dansschool bij mij in de buurt.
Ik begon met 'kids dance' toen ben ik overgegaan naar streetdance dit doe ik nu nog steeds gecombineerd met nog een les waar van we van te voren niet weten wat voor stijl en van wie we les krijgen.
Ik vind dit nog steeds erg leuk om te doen, al zal ik nooi zo goed worden om mee te kunnen doen aan een wedstrijd.
Dat maakt mij niet uit, voor mij is het meer voor de lol en het idee dat ik beweeg.
Voor de rest zullen we maar blijven dromen!

Wat vind jij van de choreo's hierboven?
Wat is jou favoriete dansstijl om te zien?
Dans jij zelf? Zo ja hoelang en wat voor stijl?
Let me know!

Love && Enjoy

7 opmerkingen

  1. YAY ik hou van dansen, zit zelf op moderne dans.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I love to dance! Na de zomervakantie ga ik op ballet en modern.

    Liefs, Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik houd van dansen! Ik dans al een jaartje of 6 streetdance. Blijf het altijd leuk vinden! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind dansen echt heel leuk, ik zit er alleen niet op, helaas te weinig tijd!

    Liefs, x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hou van dansen, ik heb iets van 5 jaar op ballet gezeten en 2 jaar op gemengde dans. Over een tijdje ga ik op hip-hop . x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik hou ook echt van dansen! Ik doe hiphop en klassiek ballet en ik zit ook in een crew met hiphop, ik train dan ook 8 uur in de week :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dansen vind ik heel leuk en mooi eruit zien! Zelf heb ik één jaar op lyrical jazz gezeten, maar dat moest helaas stoppen! Die eerste choreo vind ik echt zó mooi! DAt blijft ook mijn favoriet!

    BeantwoordenVerwijderen