#12; Mijn favoriete boek.

Vandaag is het wel weer een keertje tijd voor een challenge!
Een challenge waarin ik verschillende dingen moet doen.
Vandaag ga ik jullie vertellen over mijn favoriete boek.
Benieuwd wat mijn favoriete boek is?
Voor deze challenge heb ik mijn hersens heel wat werk laten verrichten.
Dit aangezien ik in mijn leventje al heel wat boeken heb weg gelezen.
Vroeger las ik iedere dag.
'S avonds voordat ik ging slapen even een paar bladzijdes lezen.
In de loop der jaren is dit wel vervaagd, maar lezen doe ik nog altijd met plezier.
En dan heb ik het natuurlijk niet over school boeken, aangezien je dat gewoon niet met plezier kan lezen (teminste ik niet).

Omdat ik zoveel boeken in mijn vorige leven laten we maar zeggen heb gelezen weet ik niet zo goed meer wat nou echt mijn favoriete boek is.
En ik moet wel zeggen dat mijn smaak voor boeken de laatste paar jaren ook erg veranderd is. Vroeger las ik het meest de boeken die dicht bij mij lagen, daar bedoel ik mee boeken met de meest 'normale' verhalen om zo maar te zeggen. Voorbeelden hiervan zijn de Floortje serie en de olijke tweeling. 
Nu ik ouder ben ga ik meer waargebeurde verhalen lezen, verhalen die diep gaan en ook in het echte leven voorkomen.
Voorbeelden hiervan zijn bijvoorbeeld de boeken van Carry Slee, Wendela Walta en Jill Mansell ( dit zijn dan weer echte meiden boeken ).

Maar mijn favoriete boek van dit moment is denk ik toch wel het boek Kanjer Guusje.
Dit was een boek waarbij ik echt moeite heb moeten doen om niet in tranen uit te barsten.
Een waargebeurd verhaal over een tien jarig meisje met kanker.
Over dit boek heb ik ook een artikeltje geschreven, toen ik het artikel geplaatst had kreeg ik tot mijn stomme verbazing een compliment van de schrijver ( Lowie van Gorp de vader van Guusje) over het schrijven van dit artikel.
Tuurlijk het onderwerp is niet iets om nou aan je favoriete toe te voegen, maar de manier waardoor je door het boek gedragen word, de manier waarop je dingen spontaan voor je ziet en de manier waarop het geschreven is. Dit is iets waar ik persoonlijk kippenvel van krijg en kreeg toen ik het las.
Ja, wat betreft het onderwerp is het niet mijn favoriete boek maar als het gaat om het verhaal, de schrijfstijl en de manier waarop je het beleefd is dit op dit moment wel mijn favoriete boek.

Wat is jouw favoriete boek en waarom?

Woeeei, aanstaande dinsdag bestaat mijn blog 1 jaar!
Dit word gevierd met een grote winactie, stay tuned!

Love && Enjoy








4 opmerkingen

  1. Waargebeurde verhalen raken mij ook altijd.
    ik ken 't boek niet, maar ik denk dat ik 't ook ga proberen te lezen ergens!

    Alvast gefeliciteerd met je 1-jarig bestaan van je blog, hieperdepiep.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om te zien wat jouw favo boek is! Dit lijkt me toch ook wel een heel mooi, heftig, ontroerend verhaal. Ik weet niet of het iets voor mij is, ik ga vast erg huilen.. Mijn lievelingsboek is Joël van Carry Slee en The Hunger Games vind ik te gek. xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toevallig heb ik laatst ''Aanpakken'' van Sophie Kinsella gelezen! Echt een leuk boek, terwijl ik normaal gesproken van fantasie boeken houd! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooh, dat klinkt als een heel verdrietig verhaal. Ik vind dat altijd zo'n emotioneel onderwerp. Leuk zo'n review! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen