Column | Fifth driving lesson

Gister was het weer zo ver.
Mijn 5de rijles!
Benieuwd wat ik heb gedaan en hoe het ging?


Gister was het weer tijd, tijd voor mijn 5de rijles!
In de hoop na de les van vorige week die iets minder ging dat het nu beter zou gaan.
Om 3 uur kwam de auto met nog een andere leerling erin aangereden en konden we gassen.

Na de stoel, spiegels, stuur en gordel goed te hebben gedaan konden we vertrekken.
Mijn straat uit, wat vanaf dat ik starte nog geen honderd meter was ging gelukkig goed.
Geen paaltjes gebroken in mijn eigen straat, das wel fijn.
Omdat er voor mij nog iemand gereden had en die nu achterin zat moest ik die naar huis brengen.
Achteraf gezien ben ik verbaasd dat ik nu niet zenuwachtig was aangezien ik nu iemand moest weg brengen en er dus iemand anders dan mijn broertje achter in zat.
Maargoed.

Eenmaal hem weg te hebben gebracht gingen we verder.
Eerst de uitweg vinden van die woonwijk, want mijngod dat is me daar een doolhof..
Tussendoor kwam ik erachter dat mijn stoel iets te recht stond, dus die ook nog even recht gezet.
Toen alles echt goed was gingen we uiteindelijk toch die woonwijk uit richting een industrie gebiedje om even weer in te komen.

Ik zit sinds vorige week heel erg te k*tten met het schakelen en de pendalen.
Vandaar dat we bij het industrie gebeid even zouden gaan oefenen.
Langs de weg stonden een heleboel lantaarnpalen ( haha inderdaad die staan er meestal ), omdat ik er nog best wel moeite mee had had mijn rijinstructeur een leuk idee.
Ik moest stoppen bij de eerste lantaarn paal, dit lukte met een grote rem maar oke.
Eenmaal gestopt moest ik optrekken, vervolgens gassen en naar zijn 2 doen en bij de 2de volgende lantaarn weer stil gaan staan.
Snappen jullie het nog?
Maar omdat ik dus mijn koppeling te snel los laat slaat hij af.
Dit gebeurde ook 2 keer.
Na een paar keer kreeg ik het iets meer onder de knie en begon ik het meer te snappen.
Dus het is eerst in z'n 1 zetten, dan de moter op de wielen laten zakken door je koppeling een stukje tot de helft naar boven te laten komen en dan tegenhouden, snufjes gas erbij en weer koppeling in en hupla naar z'n 2 en zo verder.
En dat heb ik zo'n 3 rondjes rond het industrie gebied gedaan.
Wauw, Feeling proud nu ik het helemaal zo op kan noemen.
Ben benieuwd of dit nu ook volgende week nog lukt, haha!

Toen het beter ging gingen we de weg weer op.
En ik merkte dat dit nu makkelijker ging.
Raar, want nadat ik het alleen maar een aantal keren had gedaan achter elkaar op iniminie stukjes toen snapte ik het.
Ik vind hier het rare aan dat ik hier de eerste 2 lessen niet zo'n last van had, toen waren het meer de beren bochten die  ik nam en de rem die ik naar de kloten trapte..
Al, deze les heb ik die rem ook even goed z'n werk laten doen.

Deze les ging gelukkig beter als vorige week, ook had ik vanaf deze week geen 1 uur les meer maar anderhalf uur waardoor ik meer kon oefenen.
Blij, want ik heb weer een beter gevoel bij deze les dan het gevoel wat ik er afgelopen week aan over hield.
Overigens was ik wel gesloopt na deze les, vooral omdat ik al aardig moe was en dan nog een intesieve rijles van anderhalve uur erachter aan..

Maar al in al, het was weer leuk.
En ik ben trots, want wat ik geoefend heb heb ik gewoon uit mijn hoofd aan jullie kunnen vertellen.
Ik kan straks zelf nog een rijschool gaan beginnen!
Hahah, nee grapje dat is niks voor mij.

En trouwens ik ben nu een beetje het theorie boekje  aan het doorlezen, voor de mensen die al geslaagd zijn: Hoe hebben jullie alles in je kop gekregen, hebben jullie tips?

Dit was hem weer.
En ben jij al begonnen met je rijlessen?
Of twijfel je mischien nog?
------------------------------------

Love && Enjoy 



1 opmerking

  1. Leuke column! Een goede tip voor theorie is als je naast iemand in de auto zit op de borden letten en aan de bestuurder vragen wat ze betekenen. Zo leer je de borden gelijk!

    BeantwoordenVerwijderen