Apps | Raspberry Macarons, Warme choclet and Omelettes.

Koekjes bakken, warme chocolade melk maken, pizza's bakken en omelets verkopen.
Ik doe het allemaal.
Ik kan het allemaal en ik doe het allemaal.
Ik heb namelijk mijn eigen Bakery en Restaurant.
Benieuwd?



Het is eigenlijk heel raar gelopen.
Want weten jullie nog de column die Naomi een tijdje geleden schreef waarin zij vertelde over haar favoriete apps? Een van die apps was het spelletje bakery story. (Klik hier voor haar column)
Nou in ieder geval, nadat zij die column online had gezet en mijn moeder die had gelezen (ja mijn moeder neemt ook regelmatig een kijkje op mijn blog) had mijn moeder dat spelletje geïnstalleerd op haar ipad.
Toen, naast het Hayday waar zij al continue op zat ging ze ook steeds meer dat spelletje spelen.
Nu bijna 2 weken geleden heeft zij mij ook met dat virus aangestoken.

Het virus van Restaurant en Bakery story.
Want oh wat is dat leuk!
Je eigen restaurant en bakkerij runnen terwijl jij gewoon lekker lui op de bank zit.
Hoe goed kan je het hebben?
Maar goed, ik kan er niet mee stoppen, vandaar dat ik er vandaag een blogje over tik.
Juist omdat het zo leuk is om te spelen.

Restaurant Story.
Laat ik beginnen met My Restaurant.
Salades maken, Tosti's bereiden en omelet bakken.
Ja dat kan allemaal.
Nu ben ik in het echte leven totaal geen held in de keuken, maar gek genoeg lukt het op dit spelletje aardig.
Ik moet wel zeggen dat je bij dit spel moeilijker geld verdient en kunt uitbreiden ect, dan bij Bakery story.
Maar even goed, helpt dit spel je de tijd door en probeer je gek genoeg toch je Restaurant met de dag uitbreiden.
Daarbij kun je ook nog nieuwe buren krijgen en elkaar weer de zo genoemde 'gifts' wat gewoon het zelfde is als een cadeautje en geld geven.
Toch aardig als je dat van je buurvrouw/buurman krijgt toch?

Bakery story 

Zelf ben ik meer voor Bakery story.
Gewoon omdat het leuker is brownies in hartjes vorm en mooie taartjes te verkopen.
Althans dat vind ik.
En ik denk dat het ook komt omdat je hier makkelijker geld verdient en het dus allemaal iets sneller gaat.
Het zijn eigenlijk dezelfde soort spelletjes, je bakt iets, dit duurt van een minuut tot 2 dagen en langer, je verkoopt het, je verdient er geld mee en je breidt uit.

Het is op dit moment zelfs zo erg dat als ik iets bak dat ik dan naar de tijd ga kijken.
Eigenlijk best wel gek als je voor dat je naar bed gaat nog even iets gaat bakken wat minimaal 8 uur duurt. Dit zo dat als je de volgende ochtend wakker wordt dat je dan dat weer kunt verkopen.
En dat terwijl het maar een super leuk stom spelletje is..

Goals en vrienden/buren worden.
Buiten dat je taarten of andere lekker gerechten maakt en verkoopt heb je dus nog meer.
Zo heb je ook bepaalde goals waar naar je naartoe kunt werken, hier door krijg je (als je ze uiteraard behaald hebt) weer meer geld, punten of diamanten en kun je dus weer meer nieuwe dingen vrij spelen.
Maar je kunt ook vriendjes/buren worden, of zoals het in deze spelletjes heet 'Neighbors of Neighborhood'.
Ja, net wat jij wilt, ik noem het gewoon vriendjes wel zo makkelijk!

Ik ben helemaal ingeburgerd in Bakery en Restaurant stad en raad het iedereen aan met een Apple of android telefoon/laptop and others!
Je kan het gewoon downloaden in de app store of in de play store en het is gratis!

Het is zo leuk om je eigen restaurant en/of bakkerij te openen.
Wachten tot het klaar is, je een paar klanten hebt, nieuwe buren/vrienden/neighborhood/neighbors krijgt en het natuurlijk een beetje lekker loopt!

Als laatste zou ik het leuk vinden als je dit spel al speelt of gedownload hebt om met mij vriendjes te worden.
Ik ben te vinden onder de naam Labellafleur en anders onder mijn Storm8 ID: yeahfleur 

Kende jij deze heerlijk verslavende spelletjes al?
Zullen we vriedjes worden? Zo ja, zoek mij onder de bovenstaande namen op of laat jouw naam en bij welk spel even achter zodat ik jouw op zoek.

Tot in Restaurant of Bakery stad!

Love && Enjoy 



1 opmerking

  1. Ah wat leuk ik speel dit ook! Bakery was ik heel ver mee maar ben ik mee gestopt omdat ik het saai vond worden. Toen begon ik maar weer met Restaurant en inmiddels ben ik al in lvl 85 :')

    BeantwoordenVerwijderen