Naomi | Haartjes verven!

Vandaag heb ik voor jullie een artikel met veel foto's
waarin ik stap voor stap laat zien hoe ik van brunette naar een "caramel blondine" ga!
(Het lijkt trouwens echt wel heeeeeeel erg licht op die foto, verdere uitleg in het artikel!)
Enjoy!!!!

 Als eerst ging ik mijn haar voor zo'n 45 minuten bleken met de SYOSS lighteners 12-0. 12-0 is de heftigste variant maar je hebt ook 11-0 en 10-0. Er valt eigenlijk niet heel erg veel te vertellen want dit is gewoon bleek. Wie niet weet wat bleek is: Haar bleek is eigenlijk gewoon wat de donkere pigmenten uit je haar haalt. Voor mensen die zeggen dat je haar er heel erg dood van gaat, dat valt wel mee! Eerst doe je alle ingedrienten bij elkaar, dan doe je de handschoentjes aan (die er trouwens bij zitten) en dan begin je het in je haar te smeren, haha. Ik heb dit denk ik 45 minuten tot een uur erin gelaten (misschien zelfs nog langer...).

Het is het makkelijkst als je dit met iemand anders doet zodat je weet dat het overal goed zit. Nadat ik dit had uitgespoeld en de conditioner erin had gedaan vond ik dit toch wel heel erg geel.... Misschien is het niet goed te zien op de foto want het is er lastig een haarkleur goed vast te leggen maar ik was er niet helemaal tevreden mee.

Toen ben ik deze verf in Caramel Blond gaan halen. Deze heb ik toen vooral aan de voorkant aangebracht want de kleur daar beviel me niet helemaal. De kleur van de verf leek op kerrie haha! Dit heb ik er denk ik zo'n 40 minuten ingelaten. Het is altijd maar een beetje kijken hoe het pakt en hoelang het nodig heeft op jouw haar. Ik ging niet compleet voor deze haarkleur, ik wilde gewoon van het geel-blonde haar af.

En dat is ongeveer het resultaat! Zoals ik al zei is het echt heel erg moeilijk om foto's te maken waar je de kleur heel goed ziet, met bepaald licht lijkt het al heel blond of heel rood. Ik weet niet niet helemaal wat ik ervan moet vinden maar ik denk dat ik het over een tijdje wel mooi vind! Het moet nog een beetje uitgroeien zodat mijn scheiding niet meer zo heel licht is en dan word de kleur ook ietsjes minder heftig denk ik. Plus dat het waarschijnlijk ook nog donkerder word wanneer je conditioner etcetera gebruikt want de eerste 48 uur na het verven zijn altijd het heftigst. Ik hou jullie op de hoogte!

Eigenlijk is er niet echt een bepaalde verftechniek ofzo, doe het gewoon op gevoel en weet precies wat je wil. Verzorg je haar na het verven echt heel goed en laat dooie puntes ook gelijk wegknippen. 

Wat vinden jullie ervan?
Heb jij je haar wel eens geverfd of geblondeerd?

~ Naomi

Twitter; @_Naoomm
Instagram: @NaomiValerie 



2 opmerkingen

  1. Ik blondeer ook, mijn natuurlijke kleur is heel erg donkerbruin en ik kleur het heel erg witblond haha. Zit er telkens een uur op, maar het resultaat is best goed.

    Wat ik wel nog doe om het gele weg te krijgen is wassen met zilvershampoo, mss een tip voor jou?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb mijn haar al in heel veel verschillende kleuren gehad hihi ;3

    BeantwoordenVerwijderen