Personal | racen op de snelweg en eindigen in de grachten

Afgelopen vrijdag was het weer zo ver.
Mijn geen idee hoeveelste rijles stond weer voor de deur.
Deze keer was het een keer op een vrijdag. Een dag dat ook niet vaak voor kwam.
Benieuwd wat ik deze les heb gedaan?
Lees dan gauw verder!

Om stipt half 4 stond hij voor de deur.
Het was me toch keihard aan het sneeuwen, dikke vlokken dwarrelde naar beneden.
Maar het was een beetje rare sneeuw, het bleef wel liggen maar was vervolgens ook zo weer weg.
Maar ik stapte in, deed alles goed en we reden de straat uit.

Ik mocht als eerst de jongen die voor mij had gereden af zetten.
Dit moest gebeuren in een stadsdeel van Amsterdam met een naam waar van ik niet wist dat het bestond.
En het irritante is nu ik dit zo typ weet ik de naam niet meer.
Het was in ieder geval zo'n naam waarvan je denk; 'oh bestaat dat ook?', eigenlijk net zo vergelijkbaar met Lutjebroek. Daarvan zou je denk ik ook niet denken dat je daar kan wonen en dat dat een dorp of stad is, toch?

Maar goed, nadat ik die jongen had afgezet had mijn rij instructeur al helemaal bedacht wat we daarna zouden doen. Helaas viel alles in de soep toen we stil stonden voor een open brug. Aangezien we toen nog in Zaandam waren en ik aan het einde in Amsterdam moest eindige konden we daarna nog maar een klein stukje van die route doen. Dit was namelijk goed met onverwachte straatjes waar je goed moet kijken. Aangezien dit totaal niet mijn sterkste punt is was dit eigenlijk wel goed om te doen.

De afgelopen les, dus de les hier voor vertelde ik jullie al dat ik met rijles naar de grachten van Amsterdam of eigenlijk er door heen moest omdat ik daar iemand moest af zetten.
Ik vertelde jullie ook dat ik nu zeker weet dat ik daar niet ga wonen, in ieder geval niet zolang ik dan zelf moet gaan rijden.
Nu, na de les van deze week weet ik nog meer dan zeker dat ik hier echt maar dan ook echt niet wil gaan wonen.
Want ik moest hier dat zelfde meisje ophalen die ik de vorige les had afgezet.
Ja, de grachten zijn totaal niet mijn ding.

Dit was een les waarbij ik 2 keer lekker door heb mogen trappen op de snelweg, mijn min punten heb uitgebreid en weer een nieuw deel van Nederland heb 'ontdekt'.

Ben jij al met rijlessen begonnen?
Wat zijn voor jouw wegen waar je liever niet rijdt?

Love && Enjoy 




1 opmerking

  1. Weer leuk om te lezen! Het lijk mij ook eng o bij de grachten te rijden :O ik heb maandag mijn eerste rijles :) al zag ik dat het die dag gaat sneeuwen. Iets minder leuk dus :( ik ben benieuwd! Succes met lessen :) xx

    BeantwoordenVerwijderen