Naomi | Work that body

De zomer komt er weer aan (Hopelijk... Als ooit dit verschrikkelijke Nederlandse weer stopt en de zon weer begint te schijnen en we eindelijk weer in onze bikini's over het strand mogen rennen.) en dan moeten wij als meisjes er natuurlijk weer voor zorgen dat we dat lekkere winterslaap vetlaagje eraf trainen, haha.

Vandaag heb ik voor jullie een paar tips van workouts die je makkelijk kan doen zonder al te veel nodig te hebben.

Enjoy.

 Als absolute nummer één de Xco workout van Basic-Fit. Ik ben al bijna een jaar de gelukkige bezitter van een abbonementen-pas bij Basic-Fit. Mijn mening over Basic-Fit is redelijk goed, de apparaten zijn prima etcetera alleen de manier hoe het abbonement verloopt is af en toe niet helemaal in orde maar daar een andere keer misschien meer over... De workout! Je werkt met twee virtuele trainers en je gebruikt alleen je lichaam en 'XCO-trainer'. Dit is een soort buis met zand erin waar je alle oefeningen mee doet. Je werkt aan je buikspieren, armspieren, torso, rug, benen... eigenlijk echt aan alles! De workout duurt zo'n drie kwartier en is doordeweeks ieder uur. Op zaterdag en zondag is hij 9:15, 10:15, 11:15 en 13:15 als het goed is. Nu denk je misschien: 'Ja maar hee, ik heb geen abbonement bij Basic-Fit!'  No problem! Deze oefeningen kan je makkelijk thuis doen door bijvoorbeeld de trainer te vervangen door een fles water of iets in die richting. Er is veel te vinden op youtube waar ze dezelfde soort bewegingen maken! Met deze oefeningen verbrand je +400 kcal.

Dan heb ik nog een paar handige apps voor jullie waarbij je eigenlijk ongeveer hetzelfde doet. Het zijn de oefeningen van "daily workout apps". Dit zijn de apps: dagelijkse kont-, buik-, been- en cardiotraining. Zelf vind ik deze apps best goed want je kan de duur van je workout kiezen, 10, 20 of 30 minuten. Ook kan je je trainingsroutine kiezen, dus welk deel van je lichaam je wil trainen, en er word een soort filmpje laten zien zodat je mee kan doen met wat de trainster doet. Het grootste deel van deze oefeningen doe je ook met je eigen lichaam of met gewichten. Daarvoor hoef je geen echte gewichten te hebben. Een snelle DIY is eigenlijk wat ik al zei; een flesje water. Ik denk dat de XCO-trainer zoveel weegt als een flesje water.

Er zijn op internet echt genoeg filmpjes en dit vind ik zelf een goed voorbeed:


Het begint pas rond 5:03 en in het begin vond ik dit echt een irritant filmpje. Dat komt vooral door het feit omdat het zo nep is en dat het een meisje is dat veel jonger is dan dat wij zijn... Maar, oke! Het werkt! Dus doe lekker mee en zorg ervoor dat je er prachtig uit ziet deze zomer!

Dit vind ik ook een goed filmpje wat je kunt gebruiken:


Nou als dit niet genoeg is weet ik het ook niet meer! Zorg ervoor dat je gezond eet en veel sport en dan komen we er wel dames! Hopelijk komt het zonnetje tevoorschijn en is het over een tijdje weer zover dat we op het strand kunnen liggen om lekkere jongens met sixpacks te begluren van achter onze zonnebrillen.

Succes!
~ Naomi


1 opmerking

  1. Leuke post! Ik ben ook bezig met gezond eten en veel sporten :)

    BeantwoordenVerwijderen