Nails | Miss Sporty peel Off + No Crush You

Een kleine 2 weken geleden stond ik spontaan na schooltijd even in de Etos. Niet perse omdat ik iets nodig had, maar meer omdat er een soort 'ik moet iets kopen' drang in mijn leefde. 
Klinkt raar, maar simpel gezegd wilde ik gewoon even met geld smijten.
Niet met heel veel, maar gewoon even iets kopen.
Ik vond de Peel Off lak en besloot hem samen met een nieuw glitter lakje mee te nemen.
Want zou het echt zo goed werken als dat veel mensen beweerde?


Thuis heb ik nog even gewacht met het aanbrengen aangezien ik er even de tijd voor wilde nemen.
Toen ik een middagje extra vrij voor was ben ik er mee aan de slag gegaan.
Ik bracht uiteraard als eerst de Peel Off aan.
Excuses voor mijn lelijke nagelriemen. 
Ik wist niet wat ik moest verwachten. Wel wist ik van andere witte (dus geen doorzichtige base coat) dat ik daar geen fan van ben. Ik verwachtte dat dit ook zo'n base zou zijn. Na dat je hem aan hebt gebracht is hij spier wit.
Maar zoals je hier boven ziet blijft hij dat niet. Je ziet wel dat er een laagje op mijn nagels zit, maar dik wit is hij zeker niet. Het heeft iets weg van een matte lak. 
Na dat ik de base coat even had laten opdrogen, bracht ik de glitter lak aan.
Hier was ik wel heel benieuwd naar, want ik heb een hekel aan ruwe nagels. Dus ook aan glitter die echt heel ruw blijft.
De lak dekte goed met 2 laagjes. Bij de wat langere nagels heb ik wel een derde laagje bij de tip aangebracht, maar met 2 laagjes is het over het algemeen redelijk goed dekkend. 
Zoals je hier boven kunt zien heeft het een echt zanderig structuur. Hij is dan (net zoals zand ook is) wel echt ruw. Iets waar ik dus niet zo van ben, maar dat maakt mij niet minder enthousiast over het lakje in zijn algemeen.
De kleur maakt namelijk een hoop goed. Hij is lekker fel, je ziet de glitters goed zitten en hij is anders dan normale glitter lakjes. 
Gelukkig was daar de top coat die deze hele ruwe substantie een stukje minder ruw maakte.

De test.. 
Na een paar dagen begonnen mijn nagels te chippen en dus besloot ik het er al snel af te halen.
Peel off zou betekenen dat je het met gemak eraf kan trekken. Ik ging er vanuit dat dit ongeveer dezelfde werking zou hebben als de gel lak die je er soms ook gewoon af kan trekken. 
Hoge verwachtingen waren er dus.
Met een schraper begon ik de nagellak los te maken. Dit ging nogal stroef en ik moest zoveel kracht zetten dat ik bang was mijn nagels te beschadigen.
Zo soepel als het hoort te gaan ging het dus duidelijk niet. Ik besloot het eerst even te laten weken in mijn nagellak potje. Toen ik het daarna nog een keer ging proberen ging het inderdaad iets makkelijker.

Mijn conclusie
Heel goed ben ik dus niet te spreken wat de peel off lak betreft. Wel is het iets makkelijker dan dat je 600 watjes die stuk gaan moet gebruiken. Een tip is om voor dat je het eraf wilt trekken, je nagels eerst even een beetje nat te maken met wat nagellak remover. Zo kan je het er daarna nog redelijk goed eraf halen en gaat het dus iets soepeler. 

Heb jij al eens gebruik gemaakt van een peel off lak?
Zo ja, wat vond je er van?
Zo nee, ga je dit misschien in de toekomst wel eens doen?







2 opmerkingen

  1. Hahaha, de 'ik moet iets kopen' drang ken ik, erg is dat! Jammer dat de nagellak uiteindelijk niet echt 'peel off' is, dat was wel lekker makkelijk geweest.. Alsnog wel een mooi kleurtje Fleur! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat 'ik moet iets kopen', dat ken ik ook goed haha!
    Het is een superleuk kleurtje! Wel jammer dat je er niet helemaal tevreden over bent.

    Liefs,
    Pauline

    BeantwoordenVerwijderen