Lifestyle | Biologische Ice tea; yes or no?

De biologische producten springen de laatste tijd als paddenstoelen uit de grond.
Zo kwam de HEMA een tijdje geleden met de biologische rookworsten (die met het GROENE labeltje). Maar kwam ik deze week ook nog iets anders tegen.
Biologische Ice ice tea!
Benieuwd wat ik er van vind?


Ik ben namelijk helemaal gek van ice tea.
Toen ik van de week met een klasgenootje aan het lunchen was bij de La Place, kwam ik iets biologisch tegen. Biologische ice tea.
Ik, als ice tea liefhebber kon het natuurlijk niet laten om deze niet te proberen.

Wat houd biologisch in.
Even terug naar het hele begin; wat houd biologisch precies in?
Eerlijk gezegd het enige wat ik weet van biologische producten is dat het gemaakt is van natuurlijke producten. Tenminste, dat is mij ooit verteld.
Maar wat het precies inhoud? I don’t know, want ik ben er normaal gesproken niet zo mee bezig.
Voor dit blogje besloot ik het op te zoeken.
Bionext verteld het volgende over wat biologisch, dus wat biologische producten inhouden maar voornamelijk hoe ze gemaakt worden:

‘’ Biologische producten zijn geproduceerd:
                      met respect voor de natuur
                      met respect voor dieren
                      zonder chemische bestrijdingsmiddelen
                      zonder kunstmest
                      zonder preventieve antibiotica
                      onder strenge controles van onafhankelijk instituut Skal.

Behalve eten kan het ook om katoen gaan, of verzorgingsproducten. Het gaat altijd om leven: om producten afkomstig van planten of dieren.’’

De biologische ice Tea.
Ik was er benieuwd naar aangezien het gewoon het zelfde eruit ziet als gewone Ice tea. Zoals ik in de inleiding al vertelde kwam ik bij de La Place dus de biologische ice tea tegen. Omdat ik een echte ice tea drinker ben, moest ik deze uitproberen.


Eenmaal de fles geopend begon de test; ik rook eerst. En niet alleen ik rook maar ook de klasgenoot waarmee ik aan het lunchen was snoof de geur op. Waar ik de geur als niet anders kon beschrijven dan zoet, kwam zij met het verlossende woord wat betreft de geur; het rook naar zoete perzik snoepjes. En als ik nu terug denk. Dan sluit ik me daar volledig bij aan!

Vervolgens nam ik een slokje. Ik kwam tot de conclusie dat als je niet weet dat hij biologisch is, dat je het niet aan de smaak zou herkennen. Wat eigenlijk best logisch is anders kunnen ze het niet als nog ice tea noemen. Verder vond ik hem zoals gewoonlijk weer lekker zoet, maar vond ik de smaak ook wel een beetje in de richting van bosvruchten gaan. Maar het belangrijkste, ik kan hem jullie aanraden!

Eet/drink/gebruik jij biologische producten?
Zo ja, wat is volgens jouw de aanrader?

Zo nee, waarom niet?

5 opmerkingen

  1. Klinkt goed, grappig dat de smaak in de richting van bosvruchten gaat! Eerlijk gezegd let ik er zelf vrij weinig op. Als ik aan het werk ben in Amsterdam drink ik wel eens biologische appelsap, die heel toevallig uit het dorp komt waar ik woon, maar qua smaak vind ik het niet heel veel verschillen van normale 'verse appelsap'. xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jooow fleuros,
    Leuk klasgenootje heb je!
    Ik eet nu biologisch brood en ik vind het vreselijk vies!!!!:(

    Maar af en toe vind ik het wel goed voelen om iets biologisch te eten maar ik let er niet bewust op...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klink als gewone ijsthee! Ik probeer zelf zo biologisch mogelijk te leven maar al die drankjes zijn vaak zo onwijs duur. Heel zonde.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, inderdaad nu je het zegt! Uit mijn hoofd was dit flesje iets meer dan 3 euro.. Het is dat ik zo nieuwsgierig was, maar anders had ik het zeker niet gekocht!

      Verwijderen
  4. Klinkt goed!

    Ik gebruik zelf ook het liefst biologische producten, alleen voor het gevoel vind ik het al fijner. Een aanrader is de magere kwark van biogarde. Ik vind 'm zo lekker en puur van smaak, en stiekem smaakt ie veeel beter als de niet-biologische magere kwarken.

    BeantwoordenVerwijderen