Lifestyle | Wat de pakketjes bezorger wel allemaal niet kan.

We kennen ze allemaal, de gewone post bezorgers. Maar een groot deel kent ook de pakketjes man.
De man die behalve de hele dag pakketjes bezorgen zoveel meer kan.
Over welke dingen ik het heb?
Ik zet ze even voor je op een rijtje en wedden dat je ze (of in ieder geval 1) ervan herkent?
Sinds een paar jaar is het online shoppen steeds meer iets geworden wat iedereen doet. Waar je vroeger echt niet anders kon dan de deur uit gaan, kan je het nu gewoon vanuit huis allemaal regelen. En als je nou echt geen tijd hebt om de winkels op te zoeken of gewoon geen zin hebt, ook dan zijn de webwinkels de helden van de dag.  Gewoon met een paar klikken op de knop heb je het (in de meeste gevallen) diezelfde week nog in huis. En dan.. dan word er aangebeld en staat daar de held. De pakketjes man, want wat die man allemaal kan..

De pakketjes man kan:
- Jouw een warm gevoel geven als hij met een vrolijk en sociale glimlach maar vooral met dat oh zo lang verwachte pakketje komt aan lopen. Je voelt de warmte van dat hij eindelijk is door je heen vliegen. Je pakketje.

- Een glimlach op je gezicht toveren na een natte, koude en sombere regendag als jij je handtekening zet en je lang verwachte pakketje aannemen mag.

- Je heel snel laten aankleden en je haar laten fatsoeneren. Zo heb ik wel eens een keer gehad dat ik extreem rustig aan het aankleden was omdat ik simpelweg geen zin had, wel een pakketje verwachtte maar er verder niet mee bezig was. Tot daar ineens de bel ging. Ik vliegensvlug in mijn kleren schoot en even snel mijn haar in een knot vast zette om er nog een beetje fatsoenlijk uit te zien. 
Uiteraard stond ik toen wel hijgend bij de deur omdat ik zo'n haast had, maar het pakketje was in ieder geval binnen.

- Jouw misschien wel een goed gevoel geven wanneer hij je herkend als je op de fiets voorbij racet. 
Ik hoor en lees het steeds vaker; bloggers die herkend worden door de pakketjes man omdat hij redelijk vaak bij hun aan de deur staat.

- Jouw een rooie kop bezorgen als hij (in mijn geval) in de winkel een pakketje komt brengen en jouw heel uitbundig gedag zegt. Simpelweg omdat hij de dag ervoor nog bij jouw thuis een pakketje heeft afgeleverd. En dat waar de klanten bij staan. 

- Je hele dag goed maken wanneer je eindelijk je nieuwe spullen ontvangt na dat jullie elkaar steeds zijn mis gelopen en hij daardoor bijna iedere dag aan je deur stond. En dat terwijl je dus niet thuis was. 

Nu ben ik gelukkig heel blij dat deze man iedere keer weer de moeite neemt om netjes mijn pakketjes af te leveren.
Zo ben ik door deze held nu een aantal hele mooie items rijker aangezien hij deze steeds brengt!

Heb jij wel eens een leuke of apart ervaring gehad met de pakketjes man?
En wat is het leukste dat hij jouw ooit heeft gebracht?

5 opmerkingen

  1. Haha wat een heerlijk origineel artikel! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha leuk! Ik heb bij ons vorige huis echt een hekel gekregen aan de pakketjesman daar, hij had het pakje met mijn foto's waarop stond: "Foto's - NIET VOUWEN", onder zijn arm dubbelgevouwen (argh). We zijn nu verhuist (nee niet alleen door de pakketjesman) en deze doet wel goed zijn best en herkent mij ook op straat haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahaha Fleur, geweldig! Heeel herkenbaar, de pakketjesman bij ons in de wijk noemt me inmiddels gewoon bij mijn voornaam, hij komt zo vaak aan de deur! En inderdaad, door hem fatsoeneer ik altijd op tijd mijn make up en haar! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super leuk artikel dit! Ik word zo blij als de 'pakketjesman' weer leuke blogpakketjes komt brengen :)

    BeantwoordenVerwijderen