Fotografie | 2015: Oud en nieuw in foto's

Inmiddels is het alweer 3 januari. De vakantie zit er op, de kerstboom is weer opgeruimd, nog 2 nachtjes slapen en het 'gewone' leven begint weer.
Wat gaat dat toch verdomde snel.
Eerst moet ik er maar is in gaan stampen dat ik nu 2015 in plaats van 2014 neer zet want dat is ieder jaar weer een probleem.
Maar goed, dat even ter zijde want ik heb tijdens oud en nieuw een paar leuke foto's geschoten die ik maar al te graag met jullie wil delen.
Dus laten we nog 1 keer achterom kijken en vanaf het einde van deze post nog maar alleen maar voor uit, goed?
Kijk je mee?
Ik vierde voor de eerste keer oud en nieuw met een klein groepje. Het groepje bestond uit mijn ouders en vrienden van mijn ouders. Ik was het enige 'jonkie' om het zo maar even te zeggen. En weetje? Ik vind het achteraf gezien niet eens erg. Het was gewoon gezellig, er waren leuke programma's op tv, lekkere hapjes (hoi oliebollen en appelflappen!) en het was gewoon een relaxte avond. Waar we voorheen altijd met een grote groep waren, was het nu dus vrij simpel maar wel gewoon gezellig.

Maar omdat het zo'n relaxte avond was, ik niet na 2 wijntjes al stond te wankelen (na een dag werken), kon ik wel even goed experimenteren met mijn camera. Dit is iets wat ik de laatste tijd steeds vaker doe. Ook met kerst, toen heb ik van mijn oom, tante en neefjes een gezin en portret foto's geschoten. Niet dat ik er super tevreden over was, want ik had mijn verkeerde lens bij me en het licht kreeg ik niet goed, maar ik vond het wel leuk om te doen.
Dit keer experimenteerde ik niet met portret of gezin foto's, maar met sier foto's als ik ze zo kan noemen.
Ik heb de leukste uit gezocht en op een rijtje gezet:

 Als je heel goed kijkt, ontdek jij dan ook het vijfde en zesde glas?
Ik weet niet hoe het zo kwam, maar ik vond het wel abracadabra dat er 2 glazen, die er toch echt wel stonden, weg waren op de foto.
Af en toe krijg ik het ook voor elkaar om hele rare effecten te krijgen.
Like this. 

 And this. 
Ondanks dat hij behoorlijk bewogen is, vind ik het wel wat hebben!
 De skyline van Zaandam zoals iemand het zo leuk noemde. 
Ach ja, waarom ook niet. Het is tenslotte Zaandam waar we op uit kijken.
 Deze vond ik onwijs mooi gelukt en plaatste ik diezelfde avond ook op Instagram waar hij door een filter nog mooier was. 
Waar iemand op hetzelfde moment een foto met flits van de skyline van Zaandam wilde maken, maakte ik op dat moment een foto van de het glas champagne zonder flits. Hoewel ik liever de balk hout er onder uit zou halen, vind ik de bokeh lights op de achtergrond heel mooi gelukt! Niet dat het mijn bedoeling was, maar zo gebeurt er wel eens vaker iets onverwachts waardoor het toch wel iets heeft. 
  
Ik had van te voren nog even op Fotografille (wat trouwens een aanrader is voor foto tips én tutorials)  rond gesnuffeld over tips bij het fotograferen van vuurwerk. Hoewel ik die achteraf gezien niet heb toegepast, vond ik deze wel heel gaaf!
Vooral dat diegene die mee stond te kijken onscherp is geworden!

Ook hebben we dit jaar weer een wensballon de lucht in laten gaan. 
Het was nogal lachwekkend omdat de eerste poging mislukte aangezien deze niet van de grond kwam. Vervolgens ging de tweede wel de lucht in nadat hij een paar keer was neer geknald en bijna een huis in de fik stak. Gelukkig is dit niet gebeurt en is heeft deze het wel goed gedaan!
Met uiteraard een wens!
En nu zitten we dus alweer op dag 3. 
Vanaf maandag gaat het gewone leven weer beginnen en kijken we alleen nog maar uit naar de zomervakantie. 
Ook ga ik vanaf dan weer 'gewoon' blogjes posten in de zin van regelmatig. Of dit 3 of 4 keer per week is, dat zou verschillend zijn en ligt aan hoeveel inspiratie en tijd ik die week heb. Ik ga er in ieder geval weer volop tegen aan en heb ook alweer een paar leuke blogjes op de planning staan!
Let's Rock 2015! 
Hoe heb jij oud en nieuw door gebracht dit jaar?


3 opmerkingen

  1. Wat heb je een prachtige foto's gemaakt. Dit is toch even nagenieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto's heb je genomen, vooral die wazige heeft echt iets. Mijn vuurwerkfoto's waren spijtig genoeg niet geslaagd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt mooie plaatjes geschoten Fleur, tof! xxx

    BeantwoordenVerwijderen