Lifestyle | Serious Request 2015

Ook dit jaar stond het weer op de planning: Serious Request 2015.
Dit jaar vond het plaats in Heerlen wat voor ons aan de andere kant van Nederland is, dus besloten we er een nachtje en nog een dagje aan vast te plakken. Ik maakte een aantal foto’s en deel vandaag hoe ik het vond. Lees je mee?


Na dat we onze spullen gedropt hadden in het hotel zijn we richting Heerlen gegaan. Het huis was nog geen tien minuten lopen van het station af en overal stond het goed aangegeven. En als er even geen bordjes of iets dergelijks stond, dan kon je gewoon achter de stoet mensen aanlopen.


Lange mensen achteraan, korte mensen vooraan
Het huis stond dit keer weer op een mega groot plein (dúh anders kun je al die mensen niet kwijt hé) en deze keer tegen een mooie verlichtte kerk aan. Vooral ’s avonds was het een heel mooi gezicht! We hebben in totaal zo’n 4/5 uur (heel precies heb ik het allemaal niet bijgehouden) op het plein gestaan. 


Het jammere, waar ik dan ieder jaar weer achter kom, is dat ik, als ik in de mensen massa of bijna voor het huis sta, alleen maar tegen ruggen, capuchons of een bos met haar aan sta te gluren met mijn 1 meter 60. Merel, die ook lang is trok mij dan wel iedere keer voor haar, maar dan stond ik nog tegen een rug aan te gluren.


Buiten het feit dat ik heel wat mooie ruggen heb bekeken en aardig wat keren heb staan springen of op mijn tenen ben gaan staan, (god zij dank hing er zo’n groot scherm) hebben we gezellig heel vals mee gezongen en er een klein feestje van gemaakt! Oh én hebben we als nog een glimach van Paul en Domien opgevangen!

Kippenvel momentje 
Een kippenvel momentje was wel toen we op de trap naast het huis stonden en er ineens allemaal witte ballonnen in een rij op het plein verschenen. Er stonden twee mannen bij de microfoon bij Paul en die vertelde dat zijn zusje en zwager afgelopen april waren omgekomen bij een dodelijk ongeluk en dat ze tijdens de begrafenis de mensen die kwamen gevraagd hadden geen bloemen te geven maar geld te doneren voor Serious Request. En dat bedrag kwamen ze naar het glazen huis brengen als eerbetoon voor deze omgekomen jonge mensen. Het mooie was, ineens was het plein stil.



En het werd nog stiller toen het nummer, dat ze ook bij de begrafenis hadden gedraaid, speelde en de ballonnen de lucht in vlogen. Dat was zo bijzonder! Zo mooi om te zien hoe erg het mensen raakt en hoe mooi het was dat iedereen ineens stil was, ja dat was wel écht een kippenvel momentje. Voor als je het gemist hebt, hier het fragment: 


Een aantal veranderingen
Er zijn natuurlijk aardig wat verschuivingen van DJ’s bij 3FM geweest, maar ook Serious Request was dit jaar een beetje veranderd. Zo hebben ze dit jaar de challenges DJ’s in het leven geroepen en komt er dus niet iedere nacht een andere BN’er slapen maar is het een 3fm DJ die 24 uur in het huis doorbrengt om zoveel mogelijk geld met zijn of haar challenge op te halen. Leuk, weer iets anders. Maar ook iets wat ik niet meer heb gezien is veiling tv. En de klusjes mannen. Maar ja, dat is opzich ook wel logisch want zonder Sander zijn de klusjes mannen de klusjesmannen niet meer toch? En weetje? Hoewel we Eric Corton wel hoorde als voice over, heb ik zijn mooie rapportages wel gemist hoor, al deden Paul en Wijnand het trouwens ook niet verkeerd! 

Ja en voor je het weet zitten de twee dagen in Heerlen er alweer zo op. Bijzonder hoe mensen zich in zetten en hoe de de DJ's het dit jaar weer gedaan hebben. Ik zou zeggen; op naar Serious Request 2016 in Breda!

Ben jij naar Serious Request geweest dit jaar? 


Geen opmerkingen