Lifestyle | Die ene vraag: 'Maar waar blog jij dan over?'

Een van de meest gestelde vragen die een blogger krijgt is denk ik wel ‘Maar waar blog jij dan over?’. Logisch, want als je verteld dat je blogt willen mensen vaak ook weten waarover je dan blogt. En dit is dan ook altijd de vraag waarbij het bij mij mis gaat. Want waar blog ik nou eigenlijk over, hoe kan ik dit duidelijk vertellen zonder dat het is alsof ik een hele handleiding aan het voorlezen ben?


 Hoe handig het ook zou zijn als er een handleiding bestond om een mooi antwoordt te bedenken op deze hele belangrijke vraag en hoe graag ik deze ook zou willen bedenken, dit gaat niet lukken. Juist omdat niet iedere blogger hetzelfde is (ook al schrijven heel veel bloggers wel over dezelfde onderwerpen), altijd is er wel iets anders. En dat, dat maakt het denk ik juist zo moeilijk. Omdat er geen pijl op te trekken is en misschien ook wel omdat dit juist het moment is om je blog hiermee in de 'spotlights' te zetten. 

I don’t know
Maar hoe leg je dit dan uit zonder dat je er een heel verhaal aan moet toevoegen om dit toe te lichten of mensen door vragen omdat je antwoordt niet goed genoeg is voor een duidelijk beeld? Ik moet je zeggen; I don’t know. Als mensen mij deze vraag stellen vertel ik dat ik een persoonlijke lifestyle blog heb en dat ik dus over van alles kan schrijven wat mij interesseert en waar ik over wil schrijven. Vaak benoem ik dan de meest recente onderwerpen waarover ik heb geschreven om mijn antwoord toe te lichten. Een prima antwoord want ze weten dan wel ongeveer waar ik over zou kunnen schrijven, maar echt een sterk antwoord is het alles behalve.

Mijn punt?
Als ik heel eerlijk ben weet ik niet waar ik met dit blogje heen wilde. Misschien dat ik ergens toch een logische formule hoopte te vinden, maar die heb ik nu nog niet gevonden. Ik denk dat ik dit gewoon even wilde delen. Gewoon omdat ik vast niet de enige ben die tijdens het beantwoorden van deze vraag vast loopt. En misschien ook wel omdat ik stiekem hoop dat iemand die dit leest wel dé formule heeft gevonden om dit op te lossen en die met dit ons wilt delen!


Wat is jouw antwoord op de vraag ‘Maar waar over blog je dan?’ en heb je daar een standaard antwoord voor?

Geen opmerkingen