Personal | Italy here we come!

Het heeft even geduurd en het heeft de nodige bloed, zweet en tranen gekost. Maar… het is gelukt en we kunnen naar Italie! Waar ik de laatste keer nog riep dat we wel al hadden uitgezocht wat de route zou worden kan ik je bij deze mededelen dat dit weer omgegooid is. Of tenminste; de laatste steden. Hoe en wat het uiteindelijke besluit is geworden? Dat vertel ik je vandaag!


Last time
De laatste keer dat ik hier over mijn aanstaande Interrail reis vertelde, had ik het er nog over dat onze reis zou beginnen in Venetië en eindige in Milaan. Dat is nog steeds zo aangezien we de heen en terug vliegtickets al hadden geboekt en die dus niet meer kunnen veranderen. Alleen daar tussen in is het een klein beetje veranderd. Want voorheen zouden we na Venetië door gaan naar Florence, Rome, Napels, Pompeii, Salerno en zouden we eindige in Milaan. Qua italie gezien zou dit een logische route zijn geweest; van boven naar beneden. Alleen mijn gedachten en de verhalen die ik hoorde brachten roet in het eten..

Van Rome naar..
Tot aan Rome is de reis hetzelfde gebleven, alleen gaan we nu niet meer door naar Napels, maar gaan we in één keer door naar Salerno. Dit omdat ik zoveel verschillende verhalen heb gehoord over Napels dat ik het gewoonweg niet aandurfde om daar als twee vrouwen in een hotel te gaan zitten. Dus nu gaan we zeer waarschijnlijk vanaf Salerno (waar we trouwens in een uberschattig B&B zitten midden in de stad) naar Napels. Vanuit Salerno gaan we dan weer helemaal naar boven naar Bologna, na Bologna gaan we nog door naar Genua en dan vliegen we de laatste dag terug vanaf Milaan. Kortom; we gaan gewoon kriskras door Italie en gelukkig kan dat ook met Interrail.

Let’s go
Ja en nu alles geboekt is en we alle Interrail tickets binnen hebben kan ik niet meer wachten om te gaan. Ondanks dat ik het wel super spannend vind hoor; ik bedoel je moet toch wel op de juiste trein stappen enzo. En met mijn richtingsgevoel.. Nja, daar gaan we het maar niet over hebben, haha. Thailand was voor mij de eerste vakantie waarbij we van plaats naar plaats hopte en dit was dan nog met mijn ouders.. Nu gaan we alles écht alleen doen. Ja, spannend is het zeker maar ook wel ontzettend leuk!

 Wat zijn jouw vakantieplannen voor dit jaar? 

Geen opmerkingen