Lifestyle | Gelezen: Scoop - Iris Houx

Ik denk dat boekenliefhebbers dit wel herkennen; het terug kunnen denken aan een boek en er spontaan van beginnen te glimlachen. Zo’n boek was Scoop dat ik afgelopen week uitlas. Gewoon een heerlijk boek met de juiste ingrediënten. Benieuwd waarom dit zo’n heerlijk boek was?


Ik had hem al een tijdje in gedachten om aan te schaffen. Toen ik voor mijn verjaardag mijn E-reader en de nodige boeken bonnen kreeg besloot ik dat het dan ook maar eens de hoogste tijd was om Scoop aan te schaffen. Want ik was nu toch wel héél erg nieuwsgierig naar deze geweldige nieuwe Chicklit schrijfster. Oh en écht; wat een heerlijk boek! Wat heb ik genoten en wat ben ik van Esmee gaan houden.

Ook jij vindt Esmee leuk
Scoop neemt je mee in de wereld van redactie-assistente Esmee. Esmee die de journalistiek opleiding heeft gedaan en nog niet verder is gekomen dan redactie-assistente. Esmee met zoveel toffe ideeën en een geweldige plan van aanpak maar die nog niet de moed heeft gevonden om die ene stap te nemen. Tot plotseling alles veranderd. Een van haar beste vriendinnen wordt de nieuwe redactiechef alleen weet zij niet dat Esmee dan haar assistente wordt aangezien ze tegen haar vriendinnen allemaal mooie ‘ik ben redactiechef’ verhalen heeft opgehangen die nu dus door de mand dreigen te vallen.. Hoe loopt dit af en wat moet er gebeuren om dat weer enigszins recht te breien? Daar mag jezelf achter komen ik kan je wel verklappen; het gaat met de nodige kopstoten waardoor ik in een deuk heb gelegen!


Ook jij moet dit geweldige boek lezen
Ja en met moet bedoel ik ook écht moet. Want wat een geweldige manier van schrijven heeft Iris Houx zeg; héérlijk. Echt om gewoon spontaan de avond dingen mee te staken en lekker weg te duiken in de wereld van magazines, vreemde bazen, roddels en toch ook wel een beetje de stommiteiten van Esmee. Maar wel leuke stommiteiten waar je oprecht van moet lachen. En daarnaast krijg je spontaan ook een soort van kijkje in de keuken op een redactie. En in BN’ers land. Dus ja, wat voor redenen moet ik nog meer opnoemen voor jij besluit dit boek aan te schaffen en te gaan lezen? Ik zeg GO, GO, GO! En dan ga ik alvast op de uitkijk staan naar het volgende boek van Iris Houx!

Heb jij al eens van Iris Houx gehoord?
En lijkt dit boek jou wat?

3 opmerkingen