Personal | Wat is jouw droombaan?

Weet je nog dat ik de rubriek theezakjes vraag had op La Bella Fleur? Omdat er niet zoveel leuke en uitdagende vragen meer voorbij kwamen heb ik hem destijds gelaten bij wat het op dat moment was. Toch stootte ik afgelopen week weer op een vraag die ik, toen ik ging kijken, nog niet had beantwoord. En omdat ik er de laatste weken toch wel een klein beetje mee bezig ben, ga ik hem gewoon vandaag beantwoorden! Want wat is jouw droombaan?


Vragen, vragen en nog véél meer vragen
Ja, zoals je hier al kon lezen ben ik er toch wel een beetje mee bezig. Het liefst zou ik in een glazenbol willen kijken om te zien hoe en wat het gaat worden straks, als ik mijn diploma heb maar ook over een paar jaar. Want waar ga ik eindige? Wat ga ik uiteindelijk doen waar ik écht een goed gevoel van krijg en waar ik écht blij van word? Ik ben er dus nog niet helemaal uit wat ik straks wil en hoe ik wat ga doen, maar ik kan er natuurlijk wel over dromen. Maar wat zou dan mijn droombaan zijn?

Zoals ik in dit bovenstaande gelinkte artikel ook al liet weten; ik vind veel dingen leuk en ik blink niet ergens in uit. Of misschien blink ik wel ergens in uit alleen heb ik dat nog niet door. Maar goed, dit maakt het dus lastiger om te bepalen wat ik straks wil en kan gaan doen. Maar toch denk ik, vooral dus deze laatste periode, er veel over na; want wat is nou écht een droom als het aankomt op werk? Nu ik er wat meer over na ben gaan denken is stiekem toch wel al wat meer duidelijk geworden.. 

Wat mijn hart zegt
Sowieso ben ik er wel van overtuigd dat mijn droombaan in de media wereld ligt. Niet dat ik de kinderopvang niet leuk vind/vond, maar de media trekt mij op dit moment gewoon meer. En dit komt zeker door mijn opleiding, stage maar ook mijn blog speelt daar een grote rol in. Het liefst zie ik mij dan een combinatie van productie/editing werk en schrijven uitoefenen. Dit omdat hier al veel meer bij komt kijken dan wat alleen die drie woorden vertellen. Daarbij raak ik dus met die drie dingen al gelijk meer vlakken van wat ik leuk vind. Overigens moet ik wel zeggen dat de radio wereld mij ook ontzettend trekt. Het liefst luister en kijk ik de hele dag radio (radio kijkend via de webcam dan hé). En tijdens het radio maken van vorig jaar kwam ik erachter dat ik dat ook wel ontzettend tof vind. Ik weet niet wat mij precies trekt maar ik vind het onwijs fascinerend. En daar valt dat productie/editing werk ook weer binnen. Hoewel ik dus nog niet een specifieke baan voor ogen heb, weet ik inmiddels stiekem wel al een beetje welke kant ik op moet gaan kijken. En of dit dan één baan gaat zijn waar dit in valt te combineren of dat het één van de drie dingen wordt; dat moet de tijd mij gaan leren!  

Wat is jouw droombaan? Denk je dat dat gaat lukken/is dit gelukt?

1 opmerking

  1. Lastig is dat hè! Ik studeer over een paar maanden af en weet nog niet precies wat ik wil... Eigenlijk zou ik wel wat met mijn blog willen en/of YouTube, maar dan wel naast een vaste baan.

    BeantwoordenVerwijderen