Lifestyle | On my Iphone; mijn favoriete apps

Inmiddels ben ik alweer zo’n drie weken de trotse eigenaar van een  fijne Iphone 6 plus. En tot op de dag van vandaag heb ik geen spijt van de keuze om over te stappen naar Apple. Omdat ik zelf altijd heel nieuwsgierig ben naar welke apps andere gebruiken lijkt het mij leuk om jullie vandaag een rondleiding door mijn mooie telefoon te geven. Of nou ja, rondleiding; meer gewoon mijn favoriete apps met jullie delen. Benieuwd welke apps ik niet kan missen?


Toevallig toen ik laatst mijn oude telefoon leeg haalden omdat iemand anders deze even tijdelijk te leen zou krijgen kwam ik erachter dat ik ontzettend veel ‘nieuwe’ apps op mijn Iphone heb staan. Apps die ik op mijn vorige telefoon niet gedownload had. Nu moet ik wel zeggen dat ik heel weinig ruimte had en dat ik met de 64Gb die ik nu heb mij ontzettend rijk voel. Misschien dat ik daarom er apps op heb staan die ik eigenlijk alleen voor de ‘leukheid’ er op heb staan.. Maar goed, dat even ter zijde want er zitten ook een paar hele fijne en leuke tussen die ik zeker even met jullie wil delen. En gewoon omdat het allemaal zo mooi is op een nieuwe telefoon.. Let’s do this!

Canva

Ik leerde het geheel Canva via Karin van ILoveKamperen.nl kennen. Zij heeft haar design deels met Canva gemaakt en voor een video’s die ik met enige regelmaat voor haar edit had ik haar design nodig. Ik heb mijn ogen uit gekeken wat je met deze groot en deels gratis site allemaal kan. Van titels, tot logo’s, uitnodigingen, posters of noem het maar op; je kan alles helemaal maken met Canva! En daar is toevallig ook een app van. Hoe leuk is dat! Ja, als je van leuke plaatjes houd of gewoon een beetje Photoshop op z’n tijd en met design spelen dan kan ik je deze zeker te weten aanraden!

Roll The bal 

Roll the ball is zo'n spelletje wat je tussen door even doet om de tijd te doden. Ik vergelijk het onbewust met dat basisschool spelletje waarbij de rode auto tussen alle andere auto's moet bevrijden. Bij roll the ball moet je niet een auto bevrijden maar de weg met zo veel mogelijk sterren voor het balletje rolbaar maken. Pas wel op; het is zeer verslavend..

Word

Word had ik niet op mijn oude telefoon staan. Toch is het wel een app die ik al kende aangezien ik hem regelmatig gebruik op mijn Ipad. Zoals ik laatst al schreef in dit artikel dat je overal kunt bloggen als je er even voor gaat zitten; deze Word app is daar ontzettend handig voor. Hij is bijna te vergelijken met de 'echte' Word én het is gratis! Zeker een aanrader dus!

Simscity

Sims City is zo'n app of eigenlijk spel waar ik een haat-liefde relatie mee heb. Het ene moment wil ik het constant spelen en de andere keer heb ik er totaal het geduld niet voor. Op dit moment heb ik de app wel op mijn telefoon staan en speel ik hem een aantal keren per dag. Ik heb zo'n idee dat het is omdat het er op mijn nieuwe telefoon weer allemaal net even iets mooier uit ziet. Maar ik zou hem natuurlijk niet downloaden als ik het niet leuk zou vinden dus er zit ook zeker wel iets goeds in het spel.

Instagram

Instagram kan zeker niet missen uit dit lijstje. Dit is een app die ik zeker een aantal keren per dag aan klik. Niet omdat ik nou iedere dag een foto plaats, het tegenovergestelde zelfs, maar gewoon omdat ik het leuk vind om bij andere te kijken en rond te struinen tijdens mijn zoektocht naar weer leuke accounts om te volgen. Ja, Instagram is eigenlijk gewoon een hele leuke, fijne en gezellige app. Zeker zo met de feestdagen in aantocht! Zo gezellig al die lichtjes en het lekkere eten.

Pinterest 

Aaaah en dan hebben we nog Pinterest. Ik ben zo verliefd op deze app. Of misschien wel meer op het platform. Ik vind het heerlijk om random foto's te kijken van die mooie interieurs, mooie kerstversiering of mooie quotes te zoeken. Met Pinterest heb ik periodes dat ik er dagelijks een aantal keren op rondstruin en dat ik het ook wel eens een paar dagen laat voor wat het is. Maar als ik er mee bezig ben is het gewoon goed. Zo'n fijne en inspirerende app!

Netflix 

Ja en Netflix kan natuurlijk helemaal niet ontbreken. Zeker niet nu je ook offline kunt kijken en van veel series weer nieuwe seizoenen zijn toegevoegd. Hoewel ik het aanbod van de offline modes maar beperkt vind is het wel fijn dat het nu eindelijk kan en ik heb goede hoop dat er nog meer bij komt. Netflix is gewoon een app die je, als je een abonnement hebt uiteraard, niet kunt laten ontbreken. Heerlijk.

Wat is/zijn jouw favoriete app(s)?

1 opmerking