Lifestyle | Gelezen: Oprecht - Colleen Hoover

Het heeft even geduurd door mijn twijfels of ik Oprecht in het Nederlands of in het Engels wilde gaan lezen, maar zoals je waarschijnlijk wel kunt raden heb ik gekozen voor de Nederlandse versie. En dan nu, een kleine paar weken later, is hij uit. Benieuwd wat ik er van vond en of ik spijt heb van mijn beslissing om hem in het Nederlands te lezen?


Oprecht is een verhaal op zichzelf. Net zoals dat alle boeken van Colleen een verhaal apart zijn. Maar allemaal, net zoals bij Oprecht, hebben ze één ding gemeen; onvoorwaardelijke en oprechte liefde. En dat stukje magie, waar ik het wel eens vaker over heb gehad als het om boeken van Colleen Hoover gaat, dat zat ook hier weer in verstopt. En hoe! Want net zoals, daar gaan we weer, de andere boeken een extraatje hebben, heeft dit boek dat ook. In dit boek speelt kunst dan ook een grote rol. En hoewel ik eigenlijk vrij weinig met kunst heb en ik daarom ook twijfelde of ik dit boek net zo leuk als de andere zou gaan vinden moet ik je zeggen dat het wel iets heeft. Kunst een rol laten spelen in een romantisch (maar toch ook wel weer niet zo romantisch) verhaal. En ja, dat soort dingen maken de boeken van Colleen Hoover weer meer dan compleet!

Het verhaal; Oprecht
Oprecht verteld het verhaal van Auburn en Owen. Auburn zoekt een baantje, komt bij Owen terecht die een kunstenaar is en ik denk dan niet dat ik je verder ga vertellen wat er gebeurt. Ik kan je wel verklappen dat hier ook weer plot twisten inzitten waar je u tegen zegt en hoopt dat het jouw nooit gaat overkomen. Want de keuzes die Auburn, mede door haar verleden, maar ook de keuzes die Owen heeft gemaakt en maakt, die wens je eigenlijk niemand toe. Want net zoals bij de andere boeken; het is oprecht niet eerlijk. En dat maakt het een bijzonder verhaal dat ik iedereen kan aanraden.

Colleen is en blijft magisch 
Ik weet nog steeds niet hoe ze het doet, maar wat ze doet is goed. De liefde, de magie die ze toch iedere keer weer een rol laat spelen zodat jij het gaat voelen alsof het echt is.. Ik denk dat dat de boeken van Colleen het daarom bij mij zo goed doen; het is iets bijzonders en het wordt zo beschreven alsof je het zelf mee maakt. En die kleine dingetjes die Owen doet of die Auburn denkt die maken het zo helder en af. Je wilt blijven lezen, je wilt weten wat er komt en hoe het af gaat lopen en het liefst dat alles nog binnen de minuut. Echt magisch.

In het Nederlands 
Ja, ik heb echt heel hard lopen twijfelen of ik hem in het Nederlands of Engels zou aanschaffen. Uiteindelijk ben ik toch voor het Nederlandse Ebook gegaan omdat de Engelse mij nog net iets te duur was.. Nu ik It Ends With Us wel in het Engels heb gelezen en snap wat boekenliefhebbers bedoelen met dat de Engelse (oorspronkelijke versies) beter zijn bedoelen en daarom denk ik dat dit verhaal nog beter was overgekomen als ik hem in het Engels had aangeschaft. Maar aan de andere kant; als ik mijn mening mag geven is dit niet mijn favoriete boek van Colleen dus in die zin was het wel precies goed. Maar misschien is dat omdat ik niet zo'n kunstliefhebber ben en dat je hem juist wel nog beter voelt als je wel iets meer met kunst hebt! Voor als nog is ook dit een dikke vette aanrader:).


Ben jij bekend met de boeken van Colleen Hoover? 

Geen opmerkingen