Gelezen | Dik in mijn hoofd.

Het tweede boek wat ik in mijn 12 dagen op het heerlijk eiland Corfu in griekenland is Dik in mijn hoofd. Benieuwd waar dit boek over gaat en wat ik van dit boek vind?
Lees dan snel verder!
Ik denk dat als je de cover en de titel bekijkt en leest dat je wel weet waar dit boek over zal gaan.

Iets waar wij meisjes heel (meestal) heel veel mee bezig zijn en dan vooral in de puberteit.
Dit boek is gebaseerd op waargebeurde verhalen.
Een journalist heeft voordat ze dit boek ging schrijven met
Een aantal meiden gepraat, meiden.met deze ziekte meiden met anorexia.

Dit boek gaat over Roos, een veertien jarig meisje.
Een normaal leven, dat is wat Roos heeft.
Teminste dat denkt ze, tot ze in de wereld vol onwetendheid komt.
De wereld waarin je je zelf tot dik verklaard terwijl de botten uit je lijf steken.
Een wereld waar je jezelf van alles wijsmaakt en het liefst de heledag gewoon niks 0,0 eet.
Ze draait door komt eruit en valt weer terug.
Kortom; Anorexia.

Ik had dit boek ook weer binnen 2 dagen uit. Niet omdat het nou zo spannend was ofzo maar meer omdat ik het gewoon uit moest hebben.
In het begin kwam het ik er eigenlijk ook niet in.
Het pakte me niet. Het begin is mischien iets te standaart en te langdradig.
Standaart is mischien omdat het altijd standaart begint, maar toch ik kwam er niet in.
Het was naar mijn mening ook een beetje geschreven.
De meeste boeken zijn of vanuit de buitenkant geschreven waardoor het je verteld word ( weet het even niet anders te verwoorden ) of anders is het vanuit de 'ik' persoon geschreven.
Ik vond dat dit verhaal een beetje van beide was waardoor ik soms een beetje verward werd.
Mischien dat het daarom aan het begin ook niet zo pakte.

Al in al het ging om het verhaal en dat vond ik ondanks mijn min puntjes toch ook wel geloofwaardig aangezien het helaas vaak genoeg voor komt.
Het word hier nogmaals duidelijk hoe slopend deze ziekte is en wat het allemaal met zich mee brengt.
Gelukkig is het niet in mijn omgeving voorgekomen, ik hoop ook dat het zo blijft.

Voor de gene die dit boek graag willen lezen zou ik het heel erg aanraden, als je niet van dit soort boeken houd dan zou ik mischien wel wat anders adviseren.
Toch heb ik hem gelezen en is er wel weer het een en het ander blijven hangen.
En als je hem dan toch wilt lezen, ik heb hem voor 5 euro bij de V&D gekocht!
Aanrader!

Kende jij dit boek al?
Heb jij eens met een eetstoornis te maken gehad of iemand in je omgeving?

Love && Enjoy 


2 opmerkingen

  1. Dit boek kende ik nog niet, maar het lijkt me wel erg interessant!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb dit boek al gelezen, mooi verhaal maar haar schrijfstijl vond ik niet zo fijn. Misschien is Magere Jaren iets voor je? Een heel mooi (dag)boek over een meisje met anorexia.

    BeantwoordenVerwijderen