Christmas | Verslingerd onder de kerstboom

De afgelopen ander halve week, werd ik verliefd.
Verliefd op het boek verkikkerd van Lisette Jonkman. Iets wat ik niet verwacht had toen ik er in begon, maar dit was wel iets waardoor ik hem niet meer weg wilde leggen. Juist omdat ik onverwachts verliefd werd op de personages en de zoetsappige gebeurtenissen die zich in het fort/campus afspelen.
Dit is dan ook het perfecte cadeau voor je zusje, moeder, tante, nichtje of simpelweg voor jezelf voor onder de kerstboom.
Waarom? Dat vertel ik je vandaag in deze blog post. Wedden dat je straks niet kan wachten met het lezen van dit boek?

Het boek dat ik hier voor gelezen heb, is een totaal ander boek (De Kraamhulp van Esther Verhoef (ook een fijne aanrader trouwens)). Een boek waardoor ik niet gedacht had dat ik dit nog zo leuk zou vinden. Want die spanning en heftige gebeurtenissen die in het vorige boek zaten, die waren hier niet te vinden. De Kraamhulp was een ware thriller als je het tegen over dit feel good boek zet. Maar oh wat heb ik van dit feel good boek genoten zeg!

De humor
Een van de grote pluspunten dat ik dit boek wilde uitlezen en waarom ik er zoveel plezier in had (gek hé, dat je plezier kan hebben tijdens het lezen;p), was omdat er zoveel humor in zat. 
Ik heb serieus een aantal keer in een lachbui gezeten omdat de gebeurtenis of de gesprekken gewoon zo grappig en herkenbaar werden beschreven. 
En serieus, het gebeurt niet vaak dat ik hardop aan het lachen ben tijdens het lezen of door een verhaal. 
Ik weet niet, het was gewoon iets magische dat Lisette aan dit boek heeft toegevoegd, want het is een aantal keer gebeurd. 

Je gaat van de personages houden.
In het begin dacht ik echt; 'Oh die Lucy, dat is zo mijn type niet'. Maar naar mate ik vorderde met lezen begon ik toch steeds meer te liefde te voelen voor dit personage. Ook dit heb ik nog niet zo sterk gevoeld bij een eerder gelezen boek. En wat dacht je van de andere personages? Ik leefde helemaal mee met Hermelien (die ook alles behalve mijn type zou zijn in het real life), werd net zoals Lucy verliefd op Kikker en leefde mee met de zielige Chewy. 
Bizar, echt bizar dat een boek je zoveel kan doen. 



Ieder vrije minuut van de dag.
Normaal gesproken kijk ik altijd raar op als ik in de bus zit en iemand naast mij lees een boek.
Nu was ik er zelf 1. Ik kon namelijk niet stoppen en wilde alsmaar verder lezen. Ieder minuutje dat ik even vrij had las ik 1 of 2 bladzijdes. Dat is het makkelijke dat ik hem ook op mijn mobiel had gezet, zodat ik op dat moment ook verder kon lezen.
En het fijne aan dit verhaal is, dat als je dan weer midden in een hoofdstuk begint dat je dan gelijk weer weet waar je gebleven was (dat is bij mij in ieder geval het geval) en weet waar het over ging.

Maar waar gaat verkikkerd eigenlijk over?
Ik heb nu heel leuk verteld waarom ik dit boek zo geweldig vind. Ondertussen denk ik ook wel dat jullie door hebben dat het verhaal over Lucy gaat en vanuit haar perspectief wordt verteld. Maar als  nog even waar over verkikkerd gaat:
Lucy verheugt zich op een studententijd zonder haar ouders en hoogbegaafde zusje. In plaats daarvan komt ze tot haar grote afschuw terecht op de campus, in een huis vol nerds. Denk maar niet dat ze ook maar iets met haar huisgenoten te maken wil hebben! Vooral niet met die lange, blonde jongen die twee kamers verderop woont. Waar kent ze hem toch van? En waarom krijgt ze het zo warm van hem? Ze valt toch zeker niet op nerds...
Dus... wat gaan we kopen voor onder de kerstboom?
VERKIKKERD!

Ben jij bekend met Verkikkerd van Lisette jonkman?


1 opmerking