Column | Wintertips by Naomi



De winter komt eraan en het word al behoorlijk koud! Deze tijd van het jaar vind ik altijd verschrikkelijk! Het is soms koud en soms warm, je kunt je 's ochtends dik aankleden en er 's middags achterkomen dat je het heel erg heet hebt en veel te veel laagjes aan hebt of andersom. Daarom hier alvast wat verzorging wintertips! Om je goed voor te bereiden op het koude weer. Benieuwd?


Je kleding beschermt je lichaam van de kou, maar hoe zit dat met je gezicht? Je gezicht blijft warm terwijl er koude lucht langs stroomt, dat zorgt voor veel verdamping van het vocht in je huid. (Ja het klinkt vies maar het is toch echt waar!) Daardoor word je huid vaak droog en krijg je schilfertjes. Ook in huis is de lucht vaak droog waardoor je ook weer schilfertjes krijgt.... The one and only tip: Smeren, smeren en nog eens smeren! Zorg voor een goede dagcreme zodat je huid soepel blijft, nog een extra: Zo krijg je pas later rimpels! ;) Wat is een goede creme? Geen gewone crème maar een crème waarin lipiden (vetten) en vochtvasthoudende substanties als hyaluronzuur en panthenol zitten die ervoor zorgen dat je huid zijn "natuurlijke barrière" versterkt! In deze crème's zit weinig water waardoor het niet kan bevriezen als je door de ijzige storm fietst. Breng deze crèmes alleen aan als het echt koud is want zomers riskeer je er een warmtestuwing mee!
Dan de ogen, onder je ogen is de huid ongeveer een halve milimeter dik dus daarom is het niet raar dat deze huid ook een stukje verzorging nodig heeft. Onder je ogen zitten geen talgkliertjes die je huid kunnen verzorgen dus daarvoor is een oogcreme geschikt, de beste crèmes tijdens de winter zijn vaak wat dikkere witte/beige crèmes die totaal niet vloeibaar zijn. Zo kom je af van je donkere kringen en zie je er toch nog wakker uit tijdens je winterslaap, haha.

Je lippen, iedereen kent het probleem: Scheurende rode lippen die droog zijn tot bloedens toe. Hoe komt dat? Net als de huid onder je ogen hebben de lippen geen talgkliertjes die voor vocht kunnen zorgen. Bij droge trekkende lippen is de meest natuurlijke reactie dat je je lippen likt maar dit moet je juist niet doen! Hierdoor drogen je lippen nog meer uit waardoor je weer gaat likken en zo gaat de cirkel verder. Mijn tip hiervoor is 's avonds 
een dikke laag vaseline aanbrengen zodat je lippen 's ochtends lekker zacht zijn. Als je gaat fietsen GEEN balsem opdoen want deze kan gaan bevriezen wat ook weer voor uitdroging zorgt. Als je op school of werk bent aangekomen breng je weer balsem aan maar deze keer een dun laagje. Probeer zo min mogelijk je lippen te likken en zorg vooral 's avonds dat je lippen gehydrateerd worden. Vaseline of Rosebud Salvé zijn goede oplossingen maar je kan natuurlijk ook Labello of een ander merk gebruiken.
Je benen en armen: Daar is maar 1 oplossing voor: SMEREN! Eigenlijk is er niks wat je kunt voorkomen want door de kou schuurt je kleding langs je lichaam wat niet zo goed is. NIVEA is uitgekomen met een soort conditioner voor het lichaam dacht ik, zo'n product is een goede oplossing. Verder raad ik de Shower Pastes aan van RITUALS... en de 7 dagen bodylotion van GARNIER. Vaak op de kuiten en schenen word je huid heel erg droog en sokken tot je kniën is dan ook erg fijn. Gewoon onder je broek, dan zie je ze ook niet. :)

Met handen en voeten weet ik niet zo goed wat ik voor tip kan geven. Natuurlijk je handen insmeren met handcreme (niet dat ik dat zelf doe) maar ik vind nagelriemolie een hele goede! Mijn handen zijn van zichzelf heel zacht maar mijn nagelriemen.... Oh boy you have no idea! Iedere avond voor het slapengaan even met het kwastje rijkelijk over je nagelriemen vegen en inmaseren doet een hoop. Qua voeten doe ik eigenlijk zelf niet zoveel, ik weet wel dat mijn vriendinnen het heel lekker vinden om na school een voetenbadje te nemen met rozenwater, misschien een idee?

~ Naomi

Wat zijn jullie wintertips?

Instagram: NaomiValerie
Twitter: @_Naoomm

Geen opmerkingen