Personal | Fourteenth driving lesson

Rijles is iets wat sinds de mjn 18de verjaardag wekelijks terug keert.
Omdat jullie reacties heel postitief en enthousiast waren vertel ik nu wekelijks over mijn belevenissen tijdens het autorijden en deze columns.
Dus ben jij benieuwd wat ik deze week heb beleefd?
Lees dan gauw verder.

Het had gevroren en het was koud.
Maar stipt negen uur stapte ik bj mijn rijinstructeur in de auto.
Gelukkig was het daar lekker warm ookal had ik een leren jasje een tshirt en mijn winterjas al aan.
Maar goed, alles gedaan en gaan met die banaan.

En dat deden we.
Richting Zaandam.
Daar gingen we weer eerst even in dezelfde woonwijk als die week daae voor even inpakeren en goed probeeen te kijken bij het kruispunt.
Ik zeg je; voor dat onder de knie heb zijn we tien jaar verder, maar oke.
Het inparkeren ging gelukkig wel al beter dan vorige week.
Ondanks zal dit ook nog een tien jaren plan zijn, maar goed daarom bestaan rijlessen toch?
Vervolgens gingen we naar een deel waar ik wel van wist dat het bestond maar waar ik tot zo ver ik mij kan herinneren nog niet was geweest.

Zo leer je nog eens nieuwe steden/plaatsen kennen, gratis en voor niets.
Hier gingwn we inparkeren bij een parkeerplaats. Helemaal leuk want alleen ik gebruik 3 parkeerplaatsen voor 1 auto.
Maar dat ik zulke domme acties heb dat had ik jullie geloof ik al vaker verteld toch?
Hahah.
Toen we dat een paar keer hadden gedaan was het tijd om richting Amsterdam te gaan.
Dit, omdat na mij iemand was die we in Amsterdam moesten ophalen. Hij zou mij naar huis brengen.
Dit was letterlijk midden in Amsterdam. Ik was al vaker door Amsterdam met rijlessen geweest maar nu moest ik ook nog door de Amsterdamse smalle straten. Weer een nieuwe ervaring.
Dit is echt 3× niks voor mij.
Stel je voor; aan beide kanten staat een volle rij auto's geparkeerd en daar tussen door wat nog van de straat over is moet jij door heen rijden. Zo'n weg waarbij je een probleem zou hebben als het geen eenrichtingsverkeer zou zijn.
Nouja, zo'n weg was het dus. En aangezien ik nogal als een dronken gast achter het stuur zit omdat ik (zonder dat ik het merk) heel veel mijn stuur beweeg en dus alle kanten op ga, is dit dus niet iets wat ik iedere dag zou doen.

Maar goed, we zijn heel aangekomen.
En de jongen die mij naar huis moest brengen die had mij gelukkig thuis heel afgezet, dat is ook wel aardig toch?
Dit was mijn rijles alweer van deze week!

Hie ver ben jij met je rijlessen?
Wat vindt jij van door smalle straatjes rijden, is dit een toppunt of juist een minpunt?


Ps; doen jullie al mee aan de bloggersactie?
Klik hier voor meer info; Klik!

3 opmerkingen

  1. Haha geweldig om te lezen. Het maakt mij niet zoveel uit of ik door smalle straatjes rijd haha. Gewoon je tempo aanpassen (:

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om te lezen! Ik ben nog niet begonnen aan mijn rijlessen, maar het lijkt me wel een hele kunst haha ;) Succes met je rijlessen!
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om weer eens lezen hoe het gaat! Ik vind het eerlijk gezegd ook niks om door van die smalle straatjes te rijden waar auto's aan beide kanten staan geparkeerd. Gelukkig komt dat waar ik woon bijna niet voor hihi :)

    BeantwoordenVerwijderen