Lifestyle | Music; The new 'Do They Know It's Christmas'

Afgelopen week hoorde ik er al wat over in RTL Boulevard en de Coen en Sander show.
De Ierse zanger en activist Bob Geldof wilde een nieuwe versie van Do They Know It's Christmas uitbrengen.
Toen ik hoorde welke artiesten er onder andere mee zouden gaan doen en waar de opbrengst naar toe zou gaan werd ik enthousiast.
Enthousiast omdat kerst dan heel dichtbij komt, maar ook om het feit dat het voor een goed doel is.
Een doel waar de hele wereld zich mee bezig houd en dan heb ik het niet over de zwartepieten discussie.
Benieuwd voor welk goed doel Bob dit jaar het nummer uitbrengt?


The Story
Misschien zegt de titel 'Do The Know It's Christmas' je niet zo veel omdat je meestal alleen de liedjes hoort. Toch denk ik dat je ook deze zeker wel kent.
Hij is er namelijk al sinds 1984. En dit is al heel wat jaartjes, wat maakt dat hij ieder jaar wel terug komt tijdens kerst onder andere op de radio.
In 1984 deed Bob Geldof al wat hij dit jaar ook deed, een groep artiesten samen brengen om dit nummer op te nemen.
Dit jaar met 30 beste artiesten van dit moment.


De opbrengst is voor...
Dit keer gaat de opbrengst naar de slachtoffers van Ebola.
Ontzettend goed wat mij betreft aangezien het nog steeds een groot deel van de wereld bezig houd en het nog lang niet bestreden is.
Op de site van Band Aid 30 wordt nog een keer uitgelegd waarom ze geld voor Ebola inzamelen met een indrukwekkend en best een heftig filmpje.
In Amerika kun je voor 3 pond deze singel aanschaffen en steun je daarbij de strijd tegen Ebola.
Simpel gezegd; waar wij het met giro 555 doen, hebben ze in Amerika dit geweldige nummer.

De artiesten
De reden waarom ik onder andere hier een blogje over wilde maken is omdat er dit jaar ontzettend veel goede artiesten mee doen.
Een paar van de lijst die iedereen wel kent; Ed Sheeran, Ellie Golding, One Direction, Bastille, Chris Martin, Emeli Sande en Olly Murs. En dan zijn dit er nog lang geen 30 want er staan er nog veel meer op de lijst. Maar dit zijn de (naar mijn mening) de meest bekendste artiesten uit het lijstje.
En echt waar, het is me een fijn nummer!
Laten we maar even gauw gaan luisteren!

Ik ben zoals jullie waarschijnlijk al gemerkt hebben, ontzettend enthousiast over dit nummer.
Sowieso omdat het een kerst nummer is, maar ook omdat het met onwijs goede artiesten is heropgenomen, ik hem sinds maandag non stop draai en het geld dat ze ophalen naar Ebola gaat.
Een goed nummer, met een goed doel en de beste artiesten bij elkaar, beter kan gewoon niet!

Wat vind jij van de nieuwe versie van Do The Know It's Christmas'?






5 opmerkingen

  1. Originele post dit Fleur! Ik vind het een heel goed initiatief van Bob Geldof, het gebeurd niet vaak dat zoveel goede artiesten samenwerken en natuurlijk is het super dat hierdoor nog meer aandacht aan ebola wordt besteed! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ondanks dat het al de vierde versie is, blijft dit liedje zo speciaal. Mede door het doel erachter natuurlijk, zo'n mooie boodschap in een wereld die soms zo egocentrisch lijkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind de versie met MJ toch altijd het beste nog! Maar heerlijk die kerstsferen! LOVEIT!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind dit echt een te gek nummer! Ik ben wel heel benieuwd wie die man/vrouw is met die muts op

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is gewoon een lied met een betekenis, dus het blijft altijd speciaal. maar ik moet zeggen dat ik deze versie best leuk vind :D

    BeantwoordenVerwijderen