Lifestyle | Welke muziek neem ik mee naar 2015?

Het jaar vliegt voorbij. Nog 2 nachten slapen of we beginnen aan 2015.
Bizar, hoe veel er veranderd en wat er allemaal kan gebeuren in een jaar.
Niet alleen op persoonlijk en sociaal gebied maar ook op het gebied van het hebben van favoriete muziek.
Afgelopen jaar heb ik weer een hoop nieuwe nummers tot mijn favoriete benoemd.
Vandaag kijk ik terug in het muzikale jaar 2014.
Benieuwd naar de muzikale hoogtepunten van 2014?

Voor deze blog heb ik in mijn eigen spotify lijst gekeken, maar heb ik ook even een klein beetje research gedaan op het internet.
Ik zal even beginnen met mijn eigen top 5 van 2014.

Mijn top 5
#1: Ed Sheeran
Ik denk dat als je mijn blog of Twitter al wat langer volgt, dat je wel kan raden wie er zeker in mijn top 5 thuis hoort.

Ed Sheeran is de man die voor mij 2014 helemaal compleet heeft gemaakt met zijn album X.
Mijn favoriete nummers die mee gaan naar 2015?
Thinking Out Loud & Afaire Love zijn en blijven voorlopig nog even de favoriete van het album voor mij en gaan dus zeker mee naar 2015!

#2: Hozier
Dit is een artiest die ik pas sinds een kleine paar maanden een plekje tussen mijn favoriete heb gegeven. Ondanks de korte tijd, ga ik hem zeker meenemen naar 2015.
Misschien omdat het nummer Take Me To Church zoveel indruk maakt.
Zowel het liedje als de clip is goed.
Het brengt een onderwerp in kaart wat nog vaak genoeg als een taboe wordt gezien. En dat word in dit nummer maar vooral met de clip nog even een keer goed in kaart gebracht.
Ja, ook deze neem ik zeker mee naar 2015!

#3: Trey Songz 
Trey Songz is een artiest waar ik alleen naar luister als ik er zin in heb. Hij staat wel in mijn vast Spotify lijst, maar het is niet zo dat ik hem non stop luister.
Maar toch hoort het liedje Na Na thuis in deze top 5.
Het is een nummer dat ik een tijdje non stop heb geluisterd en dat het bijna altijd wel goed doet.
Ook deze gaat dus haarfijn mee naar 2015! 

#4: John Legend 
Ook mag ik zeker Johnie niet achter laten in 2014.
Net zoals Ed heb ik ook John Live gezien en kan ik er nog steeds van genieten.

Mijn grote favoriete die is en blijft voorlopig nog even All Of Me
Zowel live als via zijn album kan ik er de hele middag naar luisteren. Heerlijk!
Deze is dan ook van harte welkom in 2015!

#5: Afrojack
Net zoals bij Trey Songz, vind ik dat je er zin in moet hebben. De een heeft het de hele dag en de ander heeft dit alleen op bepaalde momenten. Meestal ben ik ook wel van dat ik er zin in moet hebben, maar bij Afrojack is dat anders. Ik weet niet hij heeft iets magisch waardoor ik het op de raarste momenten fijn vindt.
Ten feet Tall is het nummer dat ik mee ga nemen naar 2015. Het is een nummer dat het op elk tijdstip goed doet (in mijn geval uiteraard) en die ik zeker nog vaak genoeg zou gaan luisteren.
Hij gaat niet vervelen en daarom mag deze zeker niet achter blijven!

De favoriete van Facebookers
Omdat ik niet alleen mijn eigen mening wilde geven heb ik dus even wat research op internet gedaan.
Dit heb ik gedaan door middel van in verschillende (bloggers) Facebook groepen een berichtje te plaatsen. Hier vroeg ik wat hun favoriete nummer van 2014 is en welke zij meenemen naar 2015. 
De volgende 2 kwamen daar onder ander uit: 

- Pharrel Williams - Happy 

- Sam Smith - Stay With Me 

Nu is het jouw beurt:
Welk nummer neem jij absoluut mee naar 2015?

2 opmerkingen

  1. Goed idee om een lijstje te maken! Ik vergeet liedjes altijd zo snel, helaas haha! Voor mij staat 'ink' van Coldplay op 1. Ik word heel emotioneel van dat liedje. Sowieso vind ik hun nieuwe album h e l e m a a l geweldig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk zo'n lijst met favoriete muziek! Ik vergeet altijd hoe zangers heten of hoe een bepaald nummer heet, dus ik zou echt even moeten nadenken over wat mijn favoriete nummer van 2014 is.

    BeantwoordenVerwijderen