Theezakjes vraag | Wat mis je aan kind zijn?

We zijn weer een week verder en dat betekend dat ik weer een nieuwe theezakjes vraag voor jullie klaar heb staan. Eentje die we allemaal moeten kunnen beantwoorden. Want hoe leuk of stom je het ook vond; we zijn allemaal kind geweest. De theezakjes vraag luidt dan ook; Wat mis je aan kind zijn?


Tot zo ver ik het mij kan herinneren en tot zo ver ik het van verhalen ‘weet’ heb ik een hele leuke kindertijd gehad. Een tijd waar ik ‘onbezorgd’ kind kon zijn en mij nergens druk om hoefde te maken. Hoe heerlijk is dan ook vraag wat je mist aan het kind zijn? Nu heb je tenminste een reden om écht eens goed terug te denken aan deze tijd. Want was mis ik nu echt?

Wat ik mis aan mijn kindertijd
Ik denk dat als ik nu denk aan mijn kindertijd dat ik met stip op nummer één het onwetende mis. Het niet hebben van deadlines en stress om dingen die komen gaan. Ik ben vanzelf een hele grote stresskip en kan me letterlijk overal druk om maken. Als je klein bent weet je in de meeste gevallen nog niet eens wat dat woord ‘stress’ en de woorden ‘druk maken’ inhouden. Laat staan dat je daar mee in aanraking komt. Daarnaast mis ik ook wel het gewoon jezelf kunnen zijn zonder dat je continue na of aan gekeken wordt omdat je iets doet of zegt wat andere misschien raar vinden. Vroeger was je altijd maar schattig en anders wel te klein om te begrijpen dat iets geks zeggen of doen niet altijd zo maar kan. Nu je groot bent moet je overal zesduizend keer over nadenken voor je iets doet of zegt. Ja, kortom het onwetende en het niet hoeven druk maken om dingen is denk ik wel het meeste wat ik mis.


En jij, wat mis jij aan kind zijn?

2 opmerkingen

  1. ik mis het onbezorgde leven toch wel van het kind zijn, je geen zorgen hoeven maken om geld, stress als je op jezelf moet, het reilen en zeilen wat ik nu wel stress over heb nu ik ouder ben!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die onwetendheid mis ik maar ook gewoon dat je negens over na hoeft te denken en op dat moment nog niks uitmaakt wat je doet. Je kan echt nog genieten en als je ouder wordt dan ga je nieuwe dingen ondervinden en dan denk je was ik nog maar 5 toen had ik zo'n zorgeloos leven!

    BeantwoordenVerwijderen