Lifestyle | 4 programma's die je niet kunt missen tijdens het bloggen

Bloggen, het ik vind het één groot feest. Waarom? Omdat je er simpelweg alles in kwijt kunt. Zowel in de zin van het schrijven als het vormgeven van de blogs. In de laatste paar jaar ben ik dan ook verknocht aan een aantal programma’s waar ik tijdens het bloggen niet meer zonder kan. Daarom vandaag vier programma’s die je (naar mijn mening) niet kunt missen tijdens het bloggen!



Dat bloggen iets 'gewoons' is geworden in mijn dagelijkse leven, dat mag wel blijken uit het lijstje waar ik niet zonder kan bloggen. Toch eigenlijk gek dat het zo'n gewoonte wordt waardoor jij (bijna) niet anders meer weet..

Met stipt op één; WORD.
Waar ik tot ongeveer anderhalf jaar geleden mijn blogs gelijk in Blogger typte is dit nu wel anders. Op advies van mijn toenmalige docent ben ik mijn blogs in Word gaan typen. Ondanks dat Safari er wel een autocorrector (zo noem je dat toch?) op heeft zitten gaat het met Word het net even iets beter. Dit is dan ook de reden dat ik niet meer zonder kan.

Photoshop
Een ander programma waar ik sinds een klein anderhalf jaar niet meer zonder kan is Photoshop. Waar ik dit programma aan het begin van mijn opleiding nog het raam uit wilde gooien omdat ik er geen bal van snapte, kan ik nu niet meer zonder. Van het wegklonen van oneffenheden tot het maken van een foto voor bij een blogje; je kan zo veel met photoshop!

Wunderlist
Iets waar ik al vaker over geblogd heb en waar ik absoluut niet meer zonder kan is zeker wel Wunderlist. Het programma om je hoofd koel mee te houden en waar jij het overzicht áltijd blijft houden. Van ideeën tot aantekeningen voor een blogpost of een foto van een idee; alles kan met Wunderlist.

Spotify
Deze laatste ligt misschien een beetje persoonlijk, de een (hoi!) kan namelijk heel goed met muziek aan bloggen en voor de andere moet het zo stil mogelijk zijn. Maar omdat ik het beste blog met geluid (en dan uiteraard muziek via Spotify) kan Spotify voor mij in dit lijstje echt niet ontbreken. Ik heb niet een specifieke blog afspeellijst (al is het trouwens wel een idee om een keertje te maken..) maar kijk meestal per keer waar ik zin in heb of wat ik tegen kom.


Welk programma kan jij absoluut niet missen tijdens het bloggen?

2 opmerkingen

  1. Ik kan ook echt niet zonder Photoshop! Verder gebruik ik Wunderlist vooral voor mijn boodschappenlijstjes haha. Sony Vegas is voor mij ook onmisbaar als ik video's moet bewerken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel herkenbaar! Al wissel ik Word en Wunderlist in voor Evernote, dat vind ik toch wat overzichtelijker werken :)

    BeantwoordenVerwijderen