Lifestyle | FISSA de film op youtube: behind the scenes, interviews en challenges

Er is een grote kans dat je deze week al wat meer van deze film hebt gezien of dat je de trailer al meerdere keren hebt bekeken. Ik heb het over de nieuwe film FISSA. Dé jongeren film van het jaar. En laat mijn stage nu net voor alle behind de scenes en interviews gezorgd hebben. Of eigenlijk gewoon voor het hele YouTube channel van FISSA. Ik zou zeggen, genoeg om over te praten en om te laten zien dus! Kijk en lees je mee?


Kijk, er zijn een heleboel Nederlandse films die het goed doen of heel goed hebben gedaan. Er zijn ook een heleboel jongere films die het aardig ver geschopt hebben in Nederland. Als je globaal gaat kijken naar de verschillende soorten films die we voor jongeren in Nederland hebben, dan zou het best kunnen dat je zou denken dat we alles zo’n beetje wel gehad hebben.. Maar toch zijn er nog wel een aantal dingen niet gemaakt in Nederland. Namelijk voor jongeren een film waar ze wel héél veel blote en ruwe scenes hebben. Een film waar de jongeren cultuur van nu wordt laten zien en waar ze helemaal niet vies zijn van een beetje herrie, veel straattaal, blote meiden en hele harde feestjes. Nee, FISSA is juist de film waarin deze scenes niet worden weg ‘ge-photoshopt’ of achterwegen worden gelaten maar FISSA is juist de film waar dit alles samen komt!


The first FISSA
Afgelopen maandag was ik met mijn stage collega’s aanwezig op de school waar de film is opgenomen omdat hij daar voor de eerste keer vertoond werd. Leraren, leerlingen en buurtleden waren uitgenodigd om het resultaat te zien van waar ze in de zomer vakantie de school voor hadden gebruikt. Van de jongste eerste jaars tot de ‘oudjes’ uit de buurt die nieuwsgierig kwamen en even kwamen kijken waar die ‘herrie’ tijdens de zomervakantie nou eigenlijk voor bedoeld was. Ik moet zeggen, deze film steekt aan alle kanten bijzonder goed in elkaar. Van droge humor tot dingen die je eigenlijk liever niet wilt zien en fragmenten die je eigenlijk al van ver ziet aankomen maar toch bijzonder goed worden neergezet. Het klinkt misschien een beetje als war taal, maar geloof mij, als je de film zelf hebt gezien dan weetje precies wat ik met deze war taal bedoel! Ik zou zeggen; zeker de moeite waard om te kijken!

Behind the scenes
Mijn stage heeft voor de hele achter de schermen serie gezorgd. Van behind te scenes, tot interviews met castleden en hele toffe challenges met de hoofdrolspelers. En dat allemaal verzameld op hét youtube channel van FISSA. Ook voor leuke interviews om de hoofdrolspelers (of bij rollen) een beetje beter te leren kennen kun je op het youtube channel terecht. Dus heb je nog geen tijd om hem in de bioscoop te bezoeken of ben je gewoon benieuwd naar hoe het achter de schermen er aan toe gaat? Dan zou ik zeker even een kijkje nemen op de youtube pagina. En wedden dat je je lach niet kunt inhouden en niet kunt wachten om deze film in de bioscoop te bezoeken?




Rennen naar de bios
Ben je, na het uitpluizen van het youtube channel en de zestig keren dat je de trailer nu hebt gezien, nieuwsgierig geworden naar de gehele film? Gister avond is de film in premiere gegaan en vanaf nu is hij in vóórpremiere in de bios. Vanaf 4 februari kun je hem in bijna alle bioscopen bewonderen. Ik zou zeggen; RENNEN NAAR DIE BIOS! 


Ben jij al nieuwsgierig naar FISSA de film?

Geen opmerkingen