Lifestyle | De Wie Is De Mol party op de zaterdag avond, of toch niet?

Het is zaterdag avond, de avond waarop veel mensen tweestrijd voeren; want blijf je thuis met een kop thee, koffie of een lekker glas wijn op de bank om weer mee te speculeren tijdens een nieuwe aflevering van Wie Is De Mol óf ga je de hort op, lig je morgen weer met een kater (of niet, als je het netjes doet) in bed en kijk je Wie Is De Mol terug tijdens je brakke dag in bed?


Het is dat ik niet zo’n ‘uitgaan’ persoon ben. Iemand die wekelijks de kroeg of discotheek van binnen bekijkt. Voorheen deed ik het wel eens, met vriendinnen naar de stad of een kroeg in het dorp van de binnenkant bekijken. Maar in de twee afgelopen jaren is dat misschien nog maar één of twee keer voorgekomen. Nee, wat mijn voorbeelden betreft ben ik dus de persoon die zaterdag avond Wie Is De Mol kijkt.

Het gekke is; voorheen snapte ik geen bal van dit programma. Én had ik er het geduld niet voor. Dit jaar is het anders. Of tenminste een klein beetje anders; ik snap er stiekem nog steeds geen bal van (ook al zeg ik van wel) maar ik heb het geduld om een hele aflevering(!) te kijken wél gevonden! Feestje, zou je kunnen zeggen! Mijn feestje, eigenlijk!

Je eigen feestje
Het fijne hieraan is, is dat het geen negatief feestje hoeft te zijn. Het hoeft absoluut niet negatief te zijn om op een zaterdag avond thuis te zijn. Of in ieder geval niet uit te gaan. Want ook dit kan een leuk feestje zijn. Als je het met meerdere mensen kijkt. Gezellig met wat lekkers en grote kop thee of een lekker wijntje. En hoe leuk is het om jouw bedenkingen van bijvoorbeeld Wie De Mol is te bespreken? Of aan te horen hoe die gene de opdracht totaal anders had gedaan en het allemaal véél beter zou weten? Want het is tenslotte lekker makkelijk om commentaar te leveren als er nog een tv scherm tussen zit en het niet ter plekke mee te maken. Tja, ook dit soort zaterdag avonden kunnen een groot feest zijn!

En stel je zit gewoon wel alleen Wie Is de Mol te kijken, dan kun je het altijd gewoon nog even iets gezelliger maken. Zoek bijvoorbeeld naar de commentaren op Twitter tijdens de aflevering. Echt ik verzeker je; het is hilarisch! Gewoon geniaal en best wel slim hoe sommige mensen dit programma kijken. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die met een kladblok voor de tv zitten en alle aanwijzingen zitten mee te pennen.


Volg jij Wie Is De Mol? En ben jij dan de persoon die het op zondag terug kijkt of er zaterdag avond op de bank voor kruipt?

2 opmerkingen

  1. Ha, leuk! Ik wou dat ik ook een enthousiaste Wie is de Mol-fan was. Ik snap denk ik de spelregels niet haha. X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben ook om wat Wie is de mol betreft. Vond het eerder nooit zo interessant, maar ben nu fanatieke kijker. Tegen mijn studentenstatus ingaande ben ik toch niet zo'n stapper, dus lekker mol kijken!

    BeantwoordenVerwijderen