Personal | Voor de éérste keer: SUSHI

“Heb jij als ‘vis liefhebber’ écht nog nooit sushi gegeten?’ vroeg een vriendinnetje mij zo’n half jaar geleden. Ik had inderdaad nog nooit sushi gegeten. Maar nu, een half jaar later na dat gesprek heb ik mijn eerste portie sushi op! Wat ik er van vond of misschien nog wel belangrijker; of ik het voor herhaling vatbaar vind dat vertel ik je vandaag!


Sushi eten is best wel een ‘hype’ in de blog en youtube wereld. Dit maakte mij juist nieuwsgierig naar dit gerecht. Want in mijn omgeving zijn ze helemaal niet gek van sushi en dit is dan ook een reden waarom ik dit nog nooit geprobeerd had. Tot afgelopen woensdag avond, een half jaar na dat gesprek hadden we finaly een datum geprikt en liepen we bij Osaka naar binnen. Omdat ik geen idee had wat wel en niet lekker zou zijn liet ik me leiden in het kiezen. En dat ging prima want wij zitten aardig op dezelfde lijn met wat we wel en niet lekker vinden.


Finaly the first time
En toen, nadat we heel kort op de eerste ronde hoefde te wachten omdat we de eerste waren, was het zo ver. Het plankje met de sushi rolletjes erop werd gereserveerd.


We hadden gekozen voor sushi met tonijn, zalm, krab, avocado (dit was ook de eerste keer dat ik avocado at) en nog één grote rol waar ik van het veilige zalm koos. Nadat ik eerst vijf minuten geklungeld had om met die stokjes (die stokjes zijn zo níet voor mij weggelegd) een sushi rolletje te pakken kon ik hem dan eindelijk in mijn mond stoppen. En ik moet je zeggen; ik moest er echt wel even over nadenken wat ik er nou van vond.


Na de tweede kon ik het wel een naam geven. Ik vond het apart, (nog) niet super lekker of vies maar wel gewoon óke. En dat mensen altijd roepen dat het een hele aparte smaak is kan ik heel goed beamen. Want het heeft inderdaad een hele aparte smaak. Maar ik vond het niet perse een hele vieze smaak of zo. Juist misschien wel lekker apart.

Wel merkte ik, na de eerste ronde, dat het best wel vult en dat ik er niet te veel achter elkaar van moet hebben. Want dan ga ik het denk ik niet lekker vinden. Dus besloot ik de tweede ronde een kopje soep te nemen en besloten we wat champignons te delen.



Wat do I think?
Ja, ik vond het leuk! En ook wel lekker! Het is (nog) niet zo dat ik het perse dagelijks wil eten want ik denk ook dat je gewoon aan de smaak van sushi moet wennen, maar het is zeker voor herhaling vatbaar. En ik denk trouwens dat het ook wel iets kan zijn waar mensen naar uitkijken. Misschien wel gewoon omdat het best een aparte smaak heeft! Oh en wist je trouwens dat er ook Green Tea ijs bestaat? Nou ik heb het geproefd en het is best wel heel erg lekker!

Heb jij wel eens sushi gegeten? 

Geen opmerkingen