Theezakjes vraag | Was er een dag dat je gehuild had ven geluk?

Het is donderdag en dat betekend dat er weer een nieuwe theezakjes vraag voor jullie klaar staat. Deze week heb ik voor een vrij persoonlijke maar zeker wel een hele mooie vraag gekozen. Eentje waarover ik eigenlijk niet zo heel lang heb hoeven na denken, maar die toch wel redelijk diep gaat. Diep in de zin van persoonlijk. Toch ga ik hem beantwoorden want de vraag luidt: Was er een dag dat je gehuild had van geluk?


Ik zou deze vraag niet beantwoorden als ik er geen antwoord op wist en er geen verhaal achter zou zitten. Ik heb dus wel eens gehuild van geluk. En dat was mooi. Mooi omdat ik me op dat moment écht wel even trots voelde. Voelde alsof niemand mij meer stuk kon maken en ik de hele wereld aankon.

Het laatste moment dat ik écht gehuild heb van geluk en wat ik mij nog herinner als de dag van gister is het moment dat ik gebeld werd door mijn middelbare school met de uitslag van de examens. Het klinkt misschien heel cliché en het is misschien ook wel een beetje heel erg cliché, maar dat waren échte tranen van geluk. Tranen van geluk dat ik het toch had gehaald en het zeker wel kon. Tranen van geluk omdat ik eindelijk weer gewoon kon adem halen (en mijn nagels zonder trillende handen kon verder afmaken aangezien ik mijn nagels op het moment van het belletje aan het lakken was). Maar dat waren ook zeker tranen van trots. Trots op het feit dat ik mijn kader diploma (al dan wel op het nippertje) had gehaald en het gewoon had geflikt. Want daar waren ze vanaf mijn basisschool nog niet zo zeker van. Maar als ik iets wil dan lukt dat en dat bleek op die speciale dag met dat overweldigende telefoontje. Ik denk met een glimlach terug aan die dag. Géweldig!


Wanneer heb jij voor het laatst gehuild van geluk?

1 opmerking

  1. Ik kan me niet herinneren dat ik óóit gehuild heb van geluk... Terwijl ik toch heel vaak in m'n leven héél blij ben. Maar huilen van geluk... Nope!

    BeantwoordenVerwijderen