Lifestyle | Waarom ik reizen geen ramp vind

Je hoort het niet vaak genoeg; ‘ik ga die vieze stinktrein écht niet in hoor’ of ‘dan moet ik daar gaan zitten waar al 464 man al heeft gezeten!’ en ga zo nog maar even door. Veel mensen hebben het niet zo met het reizen. Ik wel, waarom? Dat zal ik je vandaag vertellen!


Ik moet trouwens wel zeggen; in de spits ben ik het helemaal eens met de bovenstaande gedachtes, maar als je gewoon rustig kan zitten zonder dat het dringen en duwen is, waarom is het dan een ramp?

Op het moment dat ik dit schrijf (donderdag) zit ik na een lange draaidag in de trein onderweg naar huis. En weetje? Ik kon kiezen om met mijn collega mee te rijden of met de trein te gaan; ik koos voor de trein. Waarom? Omdat dat die tijd (in dit geval ben ik anderhalf uur onderweg als alles netjes aansluit) als  ik in de trein of zoals straks in de bus zit, deze tel als ‘rust’ tijd. Tijd om even gewoon muziek te luisteren of in dit geval een blogje te tikkelen. Tijd om even naar buiten te kijken en de wegen, huizen en de natuur te zien veranderen van na middag tot avond.

Daarnaast, als je net zoals als mij, in je eentje reist is hét moment waarop je even niet perse een gespreksonderwerp hoeft te zoeken. Dat je gewoon even tot jezelf kunt komen of de dag nog een keertje kunt nalopen en niet die drang voelt (ook al hoeft het niet altijd zo te zijn natuurlijk) om maar te moeten praten. Op dit moment geniet ik even van de ‘rust’, het liedje Me and My Guitar die Spotify afspeelt en het feit dat ik even kan zitten.

En of dit nou in de bus of in de trein is, zolang ik gewoon kan zitten (natuurlijk maak ik wel plaats als een mindervalide iemand niet kan zitten) en me niet continue hoef druk te maken over 65 keer overstappen (want daar heb ik dan weer wél een hekel aan) vind ik het al helemaal prima. Ja, reizen vind ik nog zo’n ramp niet. Het is gewoon even een moment van rust.


Vind jij reizen een ramp?

Geen opmerkingen