Lifestyle | Gelezen: On Top - Anna Nooshin

Ik zal eerlijk zijn; ik kende heel Anna Nooshin niet vóór haar boek On Top uit kwam. En daarbij dacht ik dat het weer het zoveelste boek van een blogger was en sloeg ik hem daarom over. Tot ik hem een anderhalve week geleden weer tegen kwam in een boeken zoektocht en het toch wel mijn interesse wekte. Gelukkig, want ik vind dit alles behalve het ‘zoveelste’ bloggers boek.


Gek, toen dit boek net uit was wist ik nog niet van Anna haar bestaan af en sloeg ik het boek over en wist ik dus eigenlijk niet wie ze was. Dit heb ik een flinke tijd volgehouden tot ik een kleine paar maanden geleden werd getipt dat de vlogs van Anna zo leuk bleken te zijn. Ik hield afstand maar werd na een paar dagen toch wel nieuwsgierig. Ohmygod, onder welke steen heb ik geleefd om te denken dat Anna één van de zoveelste was?

A powerfull woman
En weetje? Nu ik het boek heb gelezen en haar vlogs kijk snap ik heel goed waarom veel meiden tegen deze bijzondere vrouw opkijken. Het is niet een van de zoveelste bloggers in Nederland. Nee, Anna doet het in haar vlogs, op haar blog /website én boek net even een tikkeltje anders dan ‘gewoon’. Ik raak geïnspireerd hoe zij in haar boek over haar leven schrijft en helemaal door het feit dat ze letterlijk met niks is begonnen en echt voor haar plaatsje in de maatschappij heeft moeten vechten. Bijzonder hoe zij terug kijkt en daar zo even de wijze lessen uit weet te plukken.


Het inspireert mij nog meer wanneer ze verteld hoe volgens haar de ‘werk’ maatschappij werkt en hoe zij hier tegenaan kijkt. Hoe zij over het ondernemerschap schrijft en dit aan een ‘groentje’ uitlegt zonder dat het saai of onaantrekkelijk wordt om te lezen. Door haar gedachtengangen die ze trouwens overheerlijk en eerlijk beschrijft) ben ik bij mijzelf gaan kijken hoe het zit en is er zelf misschien wel een nieuwe deur open gegaan. Of ik er wat mee kan en ga doen, dat moet ik vanzelf zien, maar dat die deur er is én door dit boek open is gegaan dat vind ik wel bijzonder.

Niet alleen voor ondernemers
Ik heb veel recensies gelezen in de tijd dat dit boek net uit was. Vaak werd er gezegd dat dit boek echt een boek was voor ondernemers. Dit was voor mij een reden om hem over te slaan. Maar nu ik hem zelf heb gelezen ben ik het hier niet helemaal mee eens. Ja, Anna verteld inderdaad over haar kijk op het ondernemen en verteld veel over hoe de wereld van ondernemen in elkaar zit. Maar door haar persoonlijke verhalen gaat dit niet alleen maar over het ondernemen. En dat maakt het denk ik een ontzettend interessant maar ook zeker een inspirerend boek! Dus ook zeker eentje die ik jou, of je nou wel of geen ondernemer óf een ondernemer in spé bent, heel hard aan kan raden!

Heb jij On Top van Anna Nooshin al gelezen? 


Geen opmerkingen