Theezakjes vraag | Werken om te leven of leven om te werken?

Ja, het is donderdag en dat betekend dat er weer een nieuwe theezakjes vraag voor jullie klaar staat. Deze week een vraag waar ik gek genoeg eigenlijk al vrij snel mijn antwoord op wist. En waar dat aan lag? Misschien wel aan mijn opvoeding. Dus, werken om te leven of leven om te werken?


Werken is bij ons altijd iets gewoons geweest. Het is iets dat moet gebeuren om andere dingen te kunnen doen en te laten gebeuren. Zonder geld kan je weinig dus moet je zorgen dat je geld verdient. Dit is dan ook de reden dat ik vanaf mijn zestiende werk (oké, zestien-en-een-half) en dus mijn eigen geld verdien. Niet omdat mijn ouders niks konden missen (Ik heb genoeg en krijg nog steeds genoeg als het nodig is), maar meer omdat het er gewoon bij hoort. Dat werken.

Dus Fleur.. werken om te leven of leven om te werken?
Voor mij is het antwoord op deze vraag werken om te leven. Want door het werken krijg je geld en met dat geld kun je dingen doen om te leven. Ik zie het dus eigenlijk als een soort draaimolen die de hele tijd het zelfde rondje maakt. Er zijn natuurlijk ook mensen die leven om te werken en waar het werk links, rechts, voor en achter is, maar zo zie ik het niet. Er moet namelijk ook nog tijd voor andere dingen dan alleen werk over blijven en door te werken komt die tijd er mét dat geld vanzelf. Dus ja, ik werk om goed en leuk te kunnen leven!


Werken om te leven of leven om te werken?

Geen opmerkingen