Lifestyle | Blog tip: alternatieven voor foto's bij een artikel

Een blog artikel zonder een inleiding foto vind ik maar saai. Daarom zorg ik dat er bij al mijn artikelen minimaal 1 foto zit. Dit omdat dat het artikel even net iets meer ‘levend’ maakt maar ook omdat een foto het artikel doet opfleuren. Maar hoe kom je nou, als je bijvoorbeeld maar weinig tijd hebt, aan een leuke intro foto? Vandaag vier handige tips die het bij mij heel goed doen!



Sinds ik op stage ben heb ik minder tijd om foto’s te maken voor bij de artikelen. Dit aangezien ik het grootste deel van de tijd later thuis ben dan normaal en het vaak al donker of schemerig is waardoor mooie foto’s maken dan geen optie meer is. Ik ben vanuit dat punt opzoek gegaan naar een oplossing. Want er is tenslotte overal een oplossing voor. En dat was zo ook bij dit probleem!

- Pixabay
De eerste oplossing waar ik op stuitte was pixabay.com. Dit is een site waar je gratis foto’s kunt downloaden. En ook in verschillende maten. En weetje? Voor gratis foto’s zitten er best wel heel veel mooie foto’s tussen. Bijna bij alle onderwerpen is wel een matchende foto te vinden. Ik snuffel hier regelmatig rond!

- Een oude foto hergebruiken
Iets dat ook heel goed als oplossing kan dienen is om een oude foto een keertje te hergebruiken. Gewoon even door je foto bibliotheek struinen en een foto uitzoeken die goed bij het onderwerp past. Wat ik dan vaak doe is hem wel een beetje aanpassen met bijvoorbeeld  de kleurenbalans of ik gooi er een tekst overheen zodat hij nog wel iets anders is dan die bij het oude artikel.

- Patroon met tekst
Als we het dan toch over Photoshop hebben; gewoon een patroon fotograferen (en nee daar hoef je niet altijd de beste omstandigheden voor te hebben) en deze bewerken met tekst. Daar kun je simpelweg alle kanten mee op, is makkelijk en het geeft er nog een persoonlijkere tint aan aangezien jij je creativiteit gebruikt!

- Only tekst
Heb je geen leuke patroon gevonden of waren de omstandigheden echt niet te doen? Dan kun je er altijd nog voor kiezen om een mooie tekst foto te maken op een leeg canvas in bijvoorbeeld Photoshop (voor de anti photoshoppers; Paint en Picmonkey zijn hele leuke alternatieve). Door een beetje te spelen met de lettertypes, grote van de letters en kleuren kun je een heel eind komen! Dit is ook een heel leuk tijdverdrijf! En als wit nou niet mooi past bij jouw blog kun je de achtergrond natuurlijk ook nog de kleur van de achtergrond van je blog geven zodat het nog minder opvalt. Hoe leuk?

Wat is jouw beste alternatief? 

Geen opmerkingen