Lifestyle | TAG: Ik als blogger

Het is donderdag en deze keer heb ik geen nieuwe theezakjes vraag voor jullie maar wel een ontzettend leuke tag! Toen ik gister de blogpost voor vandaag ging maken had ik even geen inspiratie voor een nieuwe theezakjes vraag maar wist ik dat ik ergens nog een leuke tag had opgeslagen; zodoende dus, na een lange tijd overigens, weer eens een tag. En wel een tag die alles te maken heeft met bloggen! Lees je mee?


Waar haal jij de meeste inspiratie vandaan?
Ik haal de meeste inspiratie simpel gezegd uit het leven! Als ik dingen zie, mee maak of hoor en ik kan of wil er wat over schrijven dan is het alleen nog maar een kwestie van het doen. En of dit dan uit een gesprek, een tijdschrift, een gedachten of een foto komt; dat maakt niet uit. En hoe fijn is het dan dat je zelf de regie van je blog in handen hebt en je het gewoon kunt gaan uitwerken?

Wat eet of drink jij tijdens het bloggen?
Als ik al iets eet of drink tijdens het bloggen is qua drinken van vaak water, thee of een Latte Macchiato. En qua eten heb ik eigenlijk niet echt iets dat ik specifiek eet tijdens het bloggen. Ligt er op dat moment net aan waar ik zin in heb.

Als jij een jaaroverzicht maakt over je blog, wanneer begin je daar dan mee?
Euhm, meestal een paar dagen van te voren. Als het een groot overzicht gaat zijn dan kan het nog wel eens een week van te voren zijn, maar omdat ik meestal met dat soort dingen wel weet welke kant ik op wil ligt het er ook net aan wanneer ik er tijd voor heb om er mee te beginnen. Het verschilt dus eigenlijk per jaar.

Wat is het meest waardevolle dat jij als blogger hebt geleerd?
Het meest waardevolle dat ik als blogger heb geleerd is denk ik wel dat als je je eigen ding doet, jezelf blijft en het leuk vind; je het kan. No matter what iemand er over denkt, zegt of doet. En dan hoef je nog lang niet de beste schrijver te zijn aangezien ik die na bijna 5 jaar bloggen ook nog lang niet ben, maar ik heb er wel lol in en vind het oprecht leuk om te doen. En ik denk dat ik dat in de afgelopen jaar wel heb geleerd want anders had ik het allang opgegeven!

Wat is voor jou het beste moment om te bloggen?
Eigenlijk op het moment dat ik weet waarover ik wil schrijven en ik weet wat ik wil schrijven. In mijn geval is dit meestal ’s avonds dat ik een idee krijg (of ’s nachts óf onder de douche (hele handige plek als je op dat moment niks hebt om het op te schrijven)). Meestal schrijf ik het dan in het kort op en werk ik het zodra het kan uit. Het beste moment om te bloggen is dan ook wanneer ik er écht tijd voor heb. En op dit moment is dit meestal op de zondag omdat dat mijn vrije dag is.


Wat zou je nog willen bereiken als blogger?
Eigenlijk heb ik nooit echt een specifiek doel gehad als blogger, juist omdat ik het voor mijn plezier doe en het loopt zoals het loopt. Maar buiten dat zou ik het wel heel tof vinden om misschien nog iets te groeien wat betreft het schrijven maar misschien ook wel in het bereik. Ik heb nu al een aantal jaren ongeveer hetzelfde bereik met mijn blog maar stiekem zou ik het ook wel tof vinden als dit in de komende maanden/jaren nog iets zou groeien!

Voel jij je vaak onzeker na het publiceren van een artikel?
Soms. Voornamelijk als het persoonlijke artikelen zijn of als het een artikel is waar ik heel erg mijn mening naar voren breng waarvan ik weet dat niet iedereen het er mee eens kan zijn. Maar over het algemeen valt het eigenlijk wel mee en komt het maar zelden voor dat ik écht onzeker ben.

Heb jij veel contact met collega bloggers?
Ja en nee. Ik heb met regelmaat contact met Jessy die ik naast een collega blogger ook als een echt vriendinnetje ben gaan beschouwen en waar ik één keer in de zoveel tijd mee afspreek. En voor de rest heb ik wel een paar andere bloggers op Whatsapp en is het contact vooral via social media.

Wat voor muziek of welke tv zender heb je het liefst aan onder het bloggen?
Rustige muziek! Of eigenlijk meer gewoon waar ik op dat moment zin in heb. En soms is dat in geen muziek, zoals nu en dan is het behalve het toetsenbord en een kat die af en toe miauwt gewoon heel chill stil!

Op welke dag ontstaan bij jou de meeste artikelen?
Zondag! Of op een vrije dag zoals vandaag. Meestal bedenk ik in de week voor die vrije dag wat ik ongeveer zou willen en kunnen schrijven en kijk op die vrije dag of dat lukt en of ik er dan nog genoeg inspiratie voor heb.

Op welk artikel ben jij het meest trots?
Oefh, dat is wel even diep graven hoor. Alhoewel; heel diep was het niet want hij staat in de sidebar. Dit was namelijk een persoonlijk artikel waarin ik vertelde over mijn groeihormoon behandeling en het feit dat ik te vroeg geboren ben. Hoewel het voor mij geen taboe is, is het ook niet iets waar ik het dagelijks en het vaak in het openbaar over heb. Vandaar dat ik toch wel trots ben op dat artikel.

Waarom zou iemand een blog moeten starten?
Simpelweg omdat je met bloggen alle kanten op kunt! Jij ben tenslotte de baas over jouw blog en bepaald dus helemaal zelf wat je schrijft en hoe jij de artikelen in elkaar zet. En je kunt jouw interesses combineren. Zo vind ik het heerlijk om te schrijven maar kan ik ook genieten van het spelen met de camera en waar kun je dat nou beter combineren dan op je eigen blog? Als je er nog over twijfelt; niet doen en start gewoon! 

Wie zou jij willen vragen deze tag ook in te vullen?
Ik zou het leuk vinden als Milou, Stella en Deisy hem ook zouden invullen!
Maar niks moet; alles mag!

Shoutout naar Patricia die deze leuk tag bedacht! 


Op welk artikel ben jij heel trots?

1 opmerking

  1. Leuk om deze vragen en antwoorden te lezen. Ik heb hem zelf een tijdje terug ook ingevuld, zo leuk! Ook om over na te denken.

    BeantwoordenVerwijderen