Lifestyle | Een leven zonder internet; zou het nog kunnen?

Afgelopen zondag stond ik mijn krullen terug te toveren na een overheerlijke douche sessie tot mij een vraag te binnen schoot. Want kunnen we nog wel zonder internet? Terwijl ik op de kop met de confuser mijn haar stond te drogen ging ik verder denken en bedacht ik onder andere dat ik hier wel eens een blogje over zou willen schrijven om erachter te komen hoe jullie hier over denken.


Want eerlijk is eerlijk; het tweede wat ik doe nadat ik mijn wekker een klap op z’n kop heb gegeven en hij stopt met hatelijk piepen is mijn mobiel aanzetten en kijken wat ik gemist heb in de tijd dat die uit stond en ik de binnenkant van mijn ogen bekeek. Ik begin de dag met internet en ik eindig mijn dag met internet. Al dan misschien niet met een internet explorer maar ik maak wel gebruik van mijn data of wifi, dus internet.

Als ik om mij heen kijk in de bus, winkel of op straat; 99% loopt met een telefoon op zak of in de hand en is er druk mee bezig. Of dit op internet is of iets anders, dat kan ik natuurlijk niet zien, maar we zijn er wel mee bezig. En onbewust zelfs gewoon de hele dag. Want zodra het even kan check ik mijn mobiel op nog nieuwe appjes, Facebook berichtjes en mail. En als ik eerlijk ben dan slaat het eigenlijk nergens op; want als ik dan die honderdentweede keer mijn mobiel vergrendelknop in druk is er niks. Of ja, misschien dat iemand iets in een FB groep heeft geplaatst, maar dat verschuif ik naar die avond. Niks in de zin van dat het heel belangrijk is. En ondanks dat ik dit dus weet omdat dit 95% van de dag zo is, blijf ik het toch doen.

En nu vraag ik mij dus af of we nog zonder zouden kunnen leven. Technisch gezien kan natuurlijk alles, dus ook zonder internet leven zou kunnen, maar omdat het nu eigenlijk niet meer dan ‘normaal’ is; hoe zou het dan zijn? De Whatsapp en Facebook van nu zouden de brieven mét verzend tijd van toen zijn, ik denk dat je het nieuws gewoon via de krant zou kunnen volgen en voor de foto’s zou je dan weer bij elkaar op de koffie gaan met dan een fotoboek in plaats van je mobieltje in je tas. Eerlijk is eerlijk; dit klinkt nog niet eens zo vreselijk toch? Ik denk ook wel dat we het zouden kunnen hoor, dat zonder internet leven. Maar het is dan zeker wel een kwestie van levens overhoop gooien en andere hobby’s zoeken. En als we die dan eenmaal gevonden zouden hebben dan zou het op de koffie gaan met een fotoboek onder de arm nog niet eens zo’n gek idee zijn!

Wat denk jij; zouden we nog wel zonder internet kunnen? En hoe denk jij dat we dan zouden leven?

4 opmerkingen

  1. Het zou heel raar zijn! Ik heb een app die meet hoe lang je welke app gebruikt en de totalen en het aantal ontgrendelingen. Schrik er toch elke keer weer van ;)
    groetjes sabrina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat klinkt interessant! Maar volgens mij schrik je er inderdaad wel van, haha!

      Verwijderen
  2. Ik denk dat als internet in 1 klap verdwijnt het heel moeilijk is om het bestaan weer op te bouwen zodat t ook werkt. Want dan moet ik vriendinnen aan de andere kant van t land opeens bellen? Ik haat bellen! Houden we dan nog wel contact? Who knows!

    BeantwoordenVerwijderen