Gastblog | Sharon op Malta; Malta's leukste activiteiten

Vorige week heb ik jullie mijn favoriete plekjesop Malta verteld. Naast deze mooie steden, zijn er ook genoeg activiteiten te beleven op Malta. Het lijkt een heel klein eiland, maar het heeft zo veel te bieden! Deze week geef ik jullie een aantal leuke to do's om te doen én vertel ik waar je op Malta wel zeker rekening mee moet houden. 



Snorkelen is sowieso een aanrader. Ik ben nu drie keer gaan snorkelen en wil niet anders meer. Ik heb al super veel verschillende soorten vissen gezien, gezwommen tussen een school vissen, een rog gezien en veel andere waterdiertjes. Verder zijn andere wateractiviteiten ook erg populair in Malta. Je kan hier goed duiken, kajakken, fly boarden, een waterscooter huren of gewoon lekker met een bootje de zee op! Daarnaast heb je in Malta ook een aquarium en een marine park en kan je zelfs met dolfijnen zwemmen!



Naast snorkelen heb ik hier ook paardgereden. Ook al ben ik totaal geen paardenmeisje en heb ik nog nooit eerder op een paard gezeten, toch vond ik het heel tof om te doen! Als je dan tijdens het paardrijden de mooiste uitzichten ziet en ook nog is de zon ziet onder gaan, lijkt het net of je in een film zit!

Ik heb het de vorige keer al heel even over Paceville gehad, maar uitgaan in Malta is ook echt iets wat je moet doen! Er zijn veel verschillende barretjes en de drankjes zijn erg goedkoop. Ikzelf vind dat al reden genoeg om lekker op stap te gaan, maar het lekkere weer maakt het natuurlijk helemaal af! Je hoeft geen jassen mee te zeulen of een dikke trui aan, want het is altijd lekker weer!

Helaas heeft Malta ook wat minder leuke dingen. Denk bij een bezoek aan Malta even aan de volgende dingen:
- Ze rijden links in Malta. Naast dat ze links rijden, rijden ze hier ook als gekken. Ik zou hier zelf voor geen goud willen rijden en ben ook niet van plan om hier te gaan fietsen (er is bijna nooit een fietspad) of scooter te rijden.

- Het openbaar vervoer is hier ook niet super goed. Er is hier geen trein, metro of tram, dus je zal alles met bussen moeten doen! De bussen zijn haast nooit op tijd en zeker op zaterdag best vol. De bussen zijn wel erg goedkoop. Voor 1,50 heb je een kaartje die je voor twee uur kan gebruiken. Ook kan je een soort “ov kaart kopen” voor 15 euro, waarvoor je 12 ritten krijgt.


- Als je de bus niet ziet zitten, kan je het beste gaan lopen of een taxi bestellen. De witte taxi’s raad ik zeker af. Die rijden veel te hard, slecht en willen zo snel mogelijk en makkelijk geld verdienen. Ecabs zijn veel beter en hier hebben wij zo goed als altijd goede ervaringen mee gehad. De taxi is ook niet erg duur, zeker niet als je met meerdere bent. Alle tarieven zijn vooraf al vast gesteld, dus je hoeft niet bang te zijn dat je te veel betaald!

- Malta heeft best veel afval. Vuilniszakken worden aan de straat gezet en vervolgens bijna elke ochtend opgehaald. Helaas blijft er wel is wat vuilnis liggen en dit wordt nauwelijks tot nooit opgeruimd. Dit brengt ook ongedierte met zich mee. Ik heb hier al een rat en een paar kakkerlakken gezien. Niet heel fijn!

- Het uitgaan is hier wel een beetje anders dan in Nederland. Net als in vele landen rondom Malta vinden ze ook hier blond haar helemaal geweldig. Jongens komen gauw naar je toe en zijn soms ietwat moeilijk van je af te slaan. Gelukkig zijn hier altijd veel Nederlanders en vooral de jongens helpen je hier altijd als je iemand irritant vind. Als je het echt irritant vind, moet je gewoon even naar een andere club gaan of even naar de wc lopen. Zodra je wegloopt gaan ze je niet achterna ;) No worries!

Ik hoop dat jullie nu heel enthousiast zijn en zeker overwegen om deze zomer lekker naar Malta te gaan of een stage in het buitenland te doen! Vooral een stage in het buitenland raad ik zeker aan. Als jullie vragen hebben over stage in het buitenland of Malta hoor ik het graag! 

In welk land wil jij graag stage lopen?

1 opmerking

  1. Leuk artikel! Ik ben er 3 jaar terug geweest! Wij hebben de hele vakantie gebruik gemaakt van de hop-on hop-off bussen. Een goedkope en leuke manier om het eiland te verkennen!

    BeantwoordenVerwijderen