Interrail | De Interrail reis door Italie

Zoals ik jullie hier vertelde stond mijn zomervakantie dit jaar uit een interrail door Italie. Simpelweg jezelf verplaatsen met de trein door middel van de reis dagen die jij hebt uitgekozen. Jammer genoeg zit hij er wel alweer op. Times flying when you having fun zullen we maar zeggen. Hoogste tijd dus om mijn eerste bevindingen met jullie te delen.


Ik zal maar beginnen met het feit dat ik het best wel spannend vond. Kijk in Nederland vind ik reizen een eitje; maar is het in het buitenland hetzelfde? Ik had nog nooit in het buitenland op eigen houtje gereisd met het openbaar vervoer dus dat ik het best een dingetje vond is dan denk ik niet meer dan logisch.

De eerste treinreis
Onze eerste 'reis dag' was de derde dag nadat we uit NL waren vertrokken; Venetie - Florance. De vliegreis naar Venetie ging onwijs soepel maar nu kwam het er toch echt op aan. Omdat we een premium pas hadden konde we thuis al reserveren voor de hogesnelheidstrein. Dat was fijn want met dat ticket had je gelijk het overzicht waar je heen moest en waar je ongeveer zou zitten. Er staat een nummer op het ticket die je op moet zoeken op zo'n bord op het station en die geeft dan weer aan bij welk spoor je moet zijn. Eigenlijk heel simpel dus allemaal!

En dit ging dan ook eigenlijk allemaal heel makkelijk. Toen de conducteur kwam checkte hij ons uitgeprinte ticket en onze interrail. Toen dit was goed gekeurd (toen viel er ook een last van onze schouders hoor!) hielp hij ons nog met het invullen van de journey (tijd, station's en met welk vervoersmiddel) en toen was het gedaan! Vervolgens is het alleen nog een kwestie van uitstappen op het juiste station! Onwijs simpel, fijn en leuk!


Als prinses op het witte paard
En dan nog even over het treinen in het buitenland (dit geval dus Italie); wij zaten echt in super de luxe treinen. Je kan het zien als de Thalys van Nederland. Lekkere stoelen, geen stinktreinen en er was zelfs een bar aanwezig! ondanks dat we daar geen gebruik van hebben gemaakt is het toch leuk om te weten;p.

Verder voelde we ons helemaal op ons gemak met het mooie uitzicht. In Nederland is alles plat en 'saai' als je naar buiten kijkt omdat het gewoon is. Als we vanuit de trein in Italie naar buiten keken zagen we juist niks wat saai was. Het ging van bergen naar zee naar bergen en schattige dorpjes met mooi uitzicht op de verre bergen. Dat is wel even wat leuker dan het groene platte land in Nederland! Ondanks dat dit, omdat je vooral door de bergen gaat, groot en deels ook groen is hoor. Toch is het anders en niet saai aangezien het dus niet 'gewoon' is. Muziek aan en gaan met die banaan!


Ja het is echt een bijzondere ervaring om met Interrail op reis te gaan! Net even iets anders dan met het vliegtuig en of de auto! Voor diegene die er over twijfelen; ik kan het je zeker aanraden!

Ps; Ik wil misschien is binnenkort een blogje wijde aan hoe Interrail in zijn werking gaat en wat de passen inhouden aangezien je er verschillende hebt. Dus als je nog vragen rondom deze reis of het reizen met Interrail hebt; let me know:). 


Ben jij bekend met Interrail reizen?

Geen opmerkingen