Lifestyle | De Friday mascara

Toen ik begin deze maand de nieuwe Cosmopolitan ontving zat daar weer een leuke extraatje bij. Als abonnee zijnde kon je gratis een Friday mascara bestellen. En dat is geen gewone mascara maar een mascara die je helemaal naar eigen wens kunt samenstellen. Aangezien ik nog een nieuwe mascara nodig had voor de vakantie besloot ik er eentje te bestellen. Inmiddels heb ik hem al een paar dagen in gebruik en wil ik je – als niet beautyblogger – graag vertellen wat ik er van vind. Benieuwd naar de Friday mascara?

Altijd als ik een review van een beautyblogger lees of bekijk en ze hebben het een heel hoofdstuk over de verpakking denk ik altijd; hoe kun je zo enthousiast vertellen over een VERPAKKING? Nou eerlijk is eerlijk; in dit geval snap ik hem wel. De mascara werd namelijk geleverd in een leuk doosje mét spiegeltje en die je daarnaast ook nog als make-up of pennendoosje zou kunnen gebruiken; hoe leuk is deze verpakking dan?!

Friday Mascara
Voordat ik het briefje van de Cosmopolitan had gelezen had ik nog nooit gehoord of gelezen van Friday. Toen ik uit nieuwsgierigheid eens op onderzoek uit ging bleek het eigenlijk iets heel leuks te zijn; je kan namelijk voor een kleine prijs je eigen mascara samenstellen! Van kleur tot vorm en tot het borsteltje aan toe. Hoe fijn is dat? Want je kan helemaal los gaan in wat voor mascara jij graag zou willen hebben! 


De mascara die ik bestelde
Omdat ik toch wel nieuwsgierig was en het mij in dit geval werd aangeboden kon ik het niet laten om het gewoon te doen. Want het enige dat ik aan make up op dit moment draag is een wenkbrauw potlood, wenkbrauw gel en een mascara. Lekker basic en om er dan nog een eigen samengestelde mascara bij te hebben is niet heel verkeerd. Dus ik besloot er eentje samen te stellen. 


Ik heb altijd ruzie met één oog als het om mascara gaat. Het andere oog gaat meestal wel netjes en de wimpers die plakken niet gigantisch aan elkaar. Maar dat ene oog moet altijd eerst oorlog voeren wil het een beetje óke eruit zien. Daarom ben ik altijd van de harde borsteltjes. Want deze halen het makkelijker uit elkaar. En omdat ik niet zo super veel aan mascara op doe denken krijg ik nog wel eens de vraag of ik überhaupt wel iets op heb. Om daar verandering in te brengen heb ik gekozen voor donkere en volle mascara met een hard borsteltje. En zo bedacht, zo besteld en zo geleverd!


Tevreden?
Toen ik hem voor de eerste keer probeerde had ik er een beetje een hard hoofd in. De mascara was namelijk een beetje plakkerig en kwam er klonterig uit. Gelukkig, nadat ik even geschud en geroerd (kan je dat roeren noemen?!) had werd dit minder. Omdat ik de vollere zwarte kleur heb gekozen zie je nu wel duidelijk wanneer ik niet (of een andere) mascara op heb. Dat is sowieso een pluspunt. Daarnaast houd hij ook mijn oorlogwimpers goed uit elkaar. Het enige min punt is dat hij niet waterproof is. Maar goed, dat ligt aan mezelf aangezien ik dat zelf had kunnen aanklikken. 

Is het aan te raden?
Kortom; als je dit eens zou willen proberen zou ik het gewoon doen! Het is leuk; want je kan helemaal zelf bepalen hoe en wat en voor tien euro heb jij je eigen mascara in huis. Dus duur is het ook zeker niet! En het is weer eens wat anders dan de wat bekendere merken! Dus ja; het is zeker aan te raden!

Ben jij bekend met de Friday mascara?


Geen opmerkingen