Lifestyle | Dit was de week met muziek van..

Vorige week was een week met heerlijke muziek. Muziek dat ik herontdekte, muziek van nieuwe geweldige albums en muziek dat gewoon ontzettend fijn, lekker en goed is. En blijft. Voor altijd. En omdat mijn gevoel zegt dat ik dat hier weer even moet delen en ik dat ontzettend leuk vind om te doen en het gewoon goed voelt omdat ik er blij van word; mijn favoriete albums/nummers van dit moment. En ik weet zeker; jij vind ze ook lekker!


Als ik me nu bedenk, zonder dat ik de rest van het artikel heb uitgedacht, weet ik in ieder geval al zeker; dit zijn allemaal nummers in één en dezelfde lijn. Een lijn waarin deze soort muziek, ondanks dat het verschillende artiesten zijn, toch overeen komen. Het was namelijk een week van muziek met een wat rustiger tintje. Een tintje waarbij je na gaat denken en tijdens het luisteren even helemaal de weg kwijt raakt. In muziek.

Het was de week met muziek van..

The passender
Ik wilde erheen maar dat lukte niet. En daar baalde ik van. Ik baalde er nog harder van toen ik erachter kwam dat Ed Sheeran ook even een nummertje meedeed. Twee helden op één podium; wie wil daar nou niet bij zijn? Maar goed, we kunnen het niet meer terug draaien en gemist is helaas gewoon keihard gemist. Gelukkig hebben we Passenger zijn nieuwe album nog. En wat voor eentje. Hij duurt een uur en ik ben er letterlijk gewoon een uur voor gaan zitten. Het was alleen ik, Spotify en het nieuwe album van The Passenger. Geen social media, geen Lady die om aandacht vroeg of iets anders waar ik nog wel eens mijn aandacht aan kon kwijt raken; alleen de heerlijke sound van The Passenger. En dat een uur lang. Ik kan je zeggen; DAT WAS HEERLIJK! Want wat hebben ze een goed nieuw album en wat staan er een aantal pareltjes op zeg! Op dit moment zijn Everything, Young As The Morning en Home mijn favoriete. Al doen de andere er niet ver onder. Een zeker album dat je absoluut even niet mag missen!

Andreya Triana
Een ander nummer, wat ook zeker niet in combinatie met Passenger verkeerd zou zijn, is That’s Alright With Me. Een heerlijk lounge, in gedachten verzonken nummer dat je gewoon tijdens een chill uurtje even op moet zetten. Er zit een bepaalde rust en overzicht in dat aanstekelijk is. Klinkt weer eens een beetje zweverig, maar dit nummer geeft mij heel veel space of zo.  Het voelt heel ruim, chill en gewoon fijn. Alsof je de wereld op het moment van luisteren even aan kan. Gewoon fijn. En gewoon niet te missen of over te slaan.

Milow
Een iets minder rustig nummer maar zeker wel eentje die in dit lijstje tegen kwam is Howling At The Moon van Milow. Ik had het nummer wel al vaker op bijvoorbeeld de radio gehoord maar nog nooit eigenlijk écht naar geluisterd. Tot ik een bruiloftvideo aan het monteren was en dit nummer akoestisch werd gespeeld. Ik vond hem mooi en dus besloot ik hem op te zoeken. En eerlijk is eerlijk; hoe vaker ik hem luisterde hoe meer ik begreep waarom het bruidspaar dit nummer zou kunnen hebben gekozen. Want de tekst verteld heel veel maar is ook gewoon ontzettend fijn en goed. En dat in combinatie met een lekkere beat... Ja dat is best een lekker nummer!

James Arthur
En dan nog even terug naar iets met albums. Want naast dat ik het druk heb met het beluisteren van de hier boven genoemde nummers heb ik ook nog plek voor het nieuwe album van James Arthur. Deze is sinds de 28ste uit en luister ik dan ook sinds de 28ste dit album. En hij is lekker! Allemaal is het lekker want ik heb nog niet een specifieke favoriete. Maar wel ben ik alweer verliefd op Arthur zijn stem en met hoeveel passie hij ook dit album weer heft getoverd. Ongelofelijk!

Bron foto: Pixabay 

Naar welke muziek heb jij in de afgelopen week geluisterd?




4 opmerkingen

  1. Op dit moment steekt het album van Dimitri Vegas en Like Mike in m'n cd-speler. Heerlijk vind 'k dat!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ken er geen een, haha oeps. Ik ga even luisteren naar een paar! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ken ze niet. Misschien ga ik eens maar luisteren

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oooh ze komen mij allemaal niet zo bekend voor haha. Ik ben even helemaal weg van Gary Clark Jr.

    BeantwoordenVerwijderen