Lifestyle | De leukste boeken voor onder de kerstboom

Kerst staat voor de deur en dat betekend veel gezelligheid, lekker eten en misschien hier en daar wel een kleinigheidje voor elkaar. Vandaag deel ik, omdat lezen zo fijn is met de kerst muziek op de achtergrond en de kerstboom die zoveel sfeer geeft, een lijstje met boeken voor onder de kerstboom. En daar zitten een paar hele leuke tips tussen! Lees je mee?


Ik denk dat ik in 2016 wel weer een nieuw boeken record heb behaald voor mezelf. Waar ik 2015 misschien maar heel weinig heb gelezen kan ik dit jaar al niet meer op één hand tellen hoeveel dit er waren. En uit dat mooie grote aantal heb ik uiteraard ook mijn favoriete die ik dubbel en dik kan aanraden voor onder de kerstboom!

Sterrenhemel - Colleen Hoover
Het is alweer bijna twee jaar geleden dat ik voor het eerst een boek van Colleen Hoover las. En wat voor eentje.. Sterrenhemel is een boek dat tot nu toe nog niet door een ander boek is overtroffen. Het is een verhaal met heel veel liefde, verraad en vooral heel veel oneerlijkheid en pijn. Het is een boek dat je vast houd en dat je nooit meer los laat. Want het is echt bizar. En dit boek is het meer dan waard om door iemand uitgepakt te worden tijdens kerst!

It Ends With Us - Colleen Hoover
It Ends With Us is het twee na beste boek (en de eerste voor mij in het Engels) van Colleen dat ik heb gelezen. Ik kan je vertellen dat als het dan nog in het Engels is (aangezien dat absoluut een zwak punt van mij is) dat het dan wel écht goed moet zijn wil het in de buurt van Sterrenhemel komen. En dat is It Ends With Us zeker. Ook dit boek kan ik je aanraden om als mooi ingepakt cadeautje onder de kerstboom voor iemand die jij lief hebt neer te leggen.

Paaz - Myrthe van der meer
Ik heb hier nooit een blogpost over geschreven maar toch kan deze niet ontbreken in dit lijstje. Het boek de Paaz heeft mij een hele nieuwe kijk op de wereld in de Paaz gegeven. Ik 'kende' het alleen van horen maar had er voor de rest nooit bij stil gestaan. Tot ik in het afgelopen half jaar Paaz én Up (het tweede deel dat hier een soort van op verder gaat) had gelezen. Een eye opener maar buiten dat ook gewoon een heerlijk boek om te lezen!

Scoop - Iris Houx
Scoop, oh wat was dat even een heerlijk tussendoortje zeg! Als ik nu eraan terug denk moet ik weer glimlachen bij de gebeurtenissen van Esmee. Dit is gewoon het perfecte cadeau tijdens deze dagen om iemand even te laten ontsnappen tijdens deze hectiek. Er zit liefde, humor en gezelligheid in. Want Esmee is simpelweg geweldig.

On Top - Anna Nooshin
Dan even geen 'lees, lees' boek maar wel een lekker gewoon lees boek. Een boek met een verhaal op zich verteld en beleefd door Anna Nooshin her self. Het is geen Roman maar meer een biografie en dan toch weer net even iets anders. Het is een boek dat je een kijkje geeft in het leven van Anna vroeger tot nu en waardoor je geheel nieuwe ontdekkingen doet. Een leuk cadeautje voor onder de boom.

Misschien ooit - Colleen Hoover
Ah en daar hebben we nog zo'n lekker cadeautje van Colleen Hoover. Zoals je merkt ben ik grote fan en daarom kan dit boek zeker niet aan dit lijstje ontbreken. Dit is in vergelijking met Sterrenhemel en It Ends With Us misschien niet het beste boek dat ik van Colleen kan aanraden maar zeker wel het bijzonderste boek. Het heeft een speciaal element en het verteld het verhaal tussen Sydney en Ridge vanuit een perspectief die ik en misschien jij ook niet kent van dichtbij. Bijzonder, héél bijzonder en zeker waard om gelezen te worden!

Later als ik dood ben - Ilse Ruijters
Later als ik dood ben is wel even andere koek als de boeken hier boven. Maar zeker is ook dit boek dit lijstje waard. Het is een boek waar je kippenvel van krijgt en waarvan je eigenlijk misschien niet eens wilt weten hoe het afloopt. Om dat je weet dat het écht gebeurt en dat je je er op deze manier een voorstelling van gaat maken wat je eigenlijk helemaal niet wilt. Maar als je van spanning houdt dan is dit boek zeker een must!


Welk boek zou jij graag aan iemand willen geven?

1 opmerking

  1. Ik ga dit lijstje er zeker bij pakken als ik weer opzoek ben naar wat nieuwe leuke boeken!

    BeantwoordenVerwijderen